Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
L'assignatura es contextualitza en l'àmbit de formació del mòdul específic del Màster universitari del professorat de l'especialitat d'Economia.
Com a tal, es pretén proporcionar informació sobre les pràctiques innovadores i de qualitat educativa promogudes per les Administracions Educatives. En ella, s'aborden les diferents metodologies i tècniques bàsiques de recerca i avaluació educatives.
Principalment, l'alumnat haurà de:
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada, en aquest cas, de la economia.
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i propostes de millora.
- Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques de recerca i avaluació educatives.
- Ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes de recerca, innovació i avaluació.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- Aplicar a les matèries de l'especialitat metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de les matèries.
- Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
- Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de manera cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'economia.
- Plantejar alternatives i aplicar propostes docents innovadores de millora en l'àmbit de l'educació econòmica, a partir de metodologies i tècniques bàsiques de recerca i avaluació educatives.
- Conèixer la importància d´incloure la perspectiva de gènere en l´ensenyament-aprenentatge de l´economia en secundària, per a contribuir a l´assoliment de la igualtat real entre dones i homens en la nostra societat.
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència i de les bones pràctiques utilitzant indicadors de qualitat.
- Dissenyar i desenvolupar projectes de recerca, innovació i avaluació en l'educació econòmica, elaborant activitats amb un plantejament interdisciplinari des de l'economia.
- Utilitzar les TIC en el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'economia.
- Definir la recerca-acció participativa en l'educació.
- Valorar la importància de les TIC en la innovació docent i recerca educativa en l'ensenyament de l'economia.
;