Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2009-10
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul genèric (CGe)
- CGe1 : Conèixer les característiques dels estudiants, els seus contextos socials i motivacions.
- CGe10 : Relacionar l'educació amb el medi i comprendre la funció educadora de la família i la comunitat, tant en l'adquisició de competències i aprenentatge, com en l'educació en el respecte dels drets i llibertats, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, i en la igualtat de tractament i no-discriminació de les persones amb discapacitat.
- CGe2 : Comprendre el desenvolupament de la personalitat d'aquests estudiants i les possibles disfuncions que afecten l'aprenentatge.
- CGe3 : Elaborar propostes basades en l'adquisició de coneixements, destreses i aptituds intel·lectuals i emocionals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el lloc que ocupa l'estudi de l'aprenentatge i el desenvolupament de la personalitat en la formació psicopedagògica del professor d'ensenyament secundari i valorar la seua utilitat per a la pràctica docent.
- Conèixer els principals elements que formen part del procés d'ensenyament i aprenentatge, i el lloc que ocupen les variables psicològiques en aquest procés.
- Comprendre les característiques del desenvolupament de la personalitat global dels adolescents en els àmbits, intel·lectual, personal i social. I les seues implicacions educatives i conèixer i comprendre els diferents plantejaments teòrics sobre l'aprenentatge, i aplicar aquests coneixements al disseny de l'ensenyament.
- Conèixer i valorar la importància de la motivació en el procés d'ensenyament i aprenentatge, els diferents plantejaments teòrics, i les implicacions per a la pràctica de cadascun, així com els programes de desenvolupament motivacional existents.
- Adquirir actituds i conductes de relació amb els altres, treball en grup, recerca autònoma d'informació específica i bones pràctiques docents.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
1. Conocer los elementos generales del proceso de Enseñanza/Aprendizaje que sirven de base para el diseño o planificación de la enseñanza.
2. Conocer las características psicológicas de desarrollo intelectual, personal y social de la dolescencia.
3. Conocer las distintas teorías del aprendizaje y sus implicaciones educativas e instruccionales.
4. Conocer las características motivacionales del alumno y sus implicaciones para la enseñanza.
5. Adquirir las competencias necesarias para una buena práctica profesional como docente.
;