Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2009-10
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
Competències específiques:>>mòdul genèric (CGe)
- CGe3 : Elaborar propostes basades en l'adquisició de coneixements, destreses i aptituds intel·lectuals i emocionals.
- CGe4 : Identificar i planificar la resolució de situacions educatives que afecten estudiants amb diferents capacitats i ritmes d'aprenentatges.
- CGe5 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i en el centre, abordar i resoldre possibles problemes.
- CGe6 : Conèixer l'evolució històrica del sistema educatiu al nostre país.
- CGe9 : Participar en la definició del projecte educatiu i en les activitats generals del centre atenent criteris de millora de la qualitat, atenció a la diversitat, prevenció de problemes d'aprenentatge i convivència.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer l'ordenació general de secundària en el sistema educatiu i l'estructura del disseny curricular.
- Conèixer i aplicar les estratègies de disseny curricular en cadascun dels nivells de concreció (projectes de centres i d'aula).
- Disseny i coherència curricular. Estratègies per a integrar objectius, competències, metodologies, continguts, activitats d'aprenentatge i avaluació en funció d'un aprenentatge integral, centrat en l'estudiant.
- Conèixer i analitzar els principis didàctics que sustenten el desenvolupament i la implementació curricular en l'aula del procés d'ensenyament-aprenentatge dels mòduls corresponents.
- Conèixer i aplicar les estratègies per a una articulació correcta del disseny d'aprenentatge en línia i de contextos digitals en el disseny curricular general.
- Aplicar els coneixements adquirits de forma integrada, en la resolució de problemes d'adequació curricular a contextos diferenciats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Conocer y aplicar las estrategias de diseño curricular en cada uno de los niveles de concreción (proyectos de centros y de aula).
Diseño y coherencia curricular. Estrategias para integrar objetivos, competencias, metodologías, contenidos, actividades de aprendizaje y evaluación en función de un aprendizaje integral, centrado en el estudiante.
Conocer y analizar los principios didácticos que sustentan el desarrollo y la implementación curricular en el aula del proceso de enseñanza-aprendizaje de los módulos correspondientes.
Conocer y aplicar las estrategias para una correcta articulación del diseño de aprendizaje on-line y de contextos digitales en el diseño curricular general
Aplicar los conocimientos adquiridos de forma integrada, en la resolución de problemas de adecuación curricular a contextos diferenciados.
;