Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals
- CG26 : Aplicar les ciències dels aliments i de la nutrició a la pràctica dietètica.
- CG29 : Avaluar i calcular els requeriments nutricionals en situació de salut i malaltia en qualsevol etapa del cicle vital.
- CG31 : Participar en el disseny d'estudis de dieta total.
- CG32 : Conèixer, detectar precoçment i avaluar les desviacions per excés o defecte, quantitatives i qualitatives, del balanç nutricional.
- CG33 : Planificar, dur a terme i interpretar l'avaluació de l'estat nutricional de subjectes o grups, tant sans (en totes les situacions fisiològiques) com malalts.
- CG35 : Identificar els problemes dieteticonutricionals del pacient, així com els factors de risc i les pràctiques inadequades.
- CG36 : Elaborar i interpretar una història dietètica en subjectes sans i en malalts.
- CG37 : Interpretar una història clínica.
- CG38 : Comprendre i utilitzar la terminologia emprada en ciències de la salut.
- CG39 : Interpretar i integrar les dades clíniques, bioquímics i farmacològics en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dieteticonutricional.
- CG40 : Aplicar les bases de la nutrició clínica a la dietoteràpia.
- CG41 : Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques per a subjectes o grups.
- CG42 : Conèixer l'organització hospitalària i les diferents fases del servei d'alimentació.
- CG43 : Participar en l'equip multidisciplinari d'una unitat de nutrició hospitalària.
- CG44 : Conèixer les diferents tècniques i productes de suport nutricional bàsic i avançat.
- CG45 : Desenvolupar i implementar plans de transició dieteticonutricional.
- CG46 : Planificar i dur a terme programes d'educació dieteticonutricional en subjectes sans i malalts.
- CG48 : Fer servir les eines bàsiques en TIC utilitzades en el camp de l'alimentació, nutrició i la dietètica.
- CG50 : Prescriure el tractament específic, corresponent a l'àmbit de competència del dietista nutricionista.
- CG51 : Ser capaç de fonamentar els principis científics que sustenten la intervenció del dietista nutricionista, supeditant la seua actuació professional a l'evidència científica.
- CG54 : Dissenyar i realitzar valoracions nutricionals per a identificar les necessitats de la població en termes d'alimentació i nutrició, així com identificar els determinants de salut nutricional.
- CG55 : Dissenyar, intervenir i executar programes d'educació dieteticonutricional i de formació en nutrició i dietètica.
- CG56 : Col·laborar en la planificació de polítiques alimentàries nutricionals per a l'educació alimentària i nutricional de la població.
- CG57 : Adquirir la capacitat per a intervenir en projectes de promoció, prevenció i protecció amb un enfocament comunitari i de salut pública.
Competències Específiques
- E13 : Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
- E14 : Tenir capacitat d'elaborar informes i emplenar registres relatius a intervenció professional del dietista nutricionista.
- E15 : Reconèixer els elements essencials de la professió de dietista nutricionista i desenvolupar la professió en relació amb altres professionals de la salut.
- E43 : Adquirir les habilitats pertinents per a treballar en equip com a unitat en les quals s'estructura de forma uni o multidisciplinària els professionals i altre personal, relacionats amb l'avaluació diagnòstica i tractaments en Dietètica i Nutrició.
- E45 : Conèixer que canals de comunicació interna o externa, han d'implantar-se en tota organització perquè el Servei de Nutrició aconseguisca l'objectiu que tots els professionals coneguen els seus projectes.
- E56 : Ser capaç de participar en activitats de promoció de la salut i prevenció de trastorns i malalties relacionades amb la nutrició i els estils de vida, duent a terme l'educació alimentària-nutricional de la població.
- E57 : Proporcionar la formació higienicosanitària i dietètic-nutricional adequada al personal implicat en el servei de restauració.
- E58 : Desenvolupar la professió amb respecte a altres professionals de la salut, adquirint habilitats per a treballar en equip.
- E59 : Desenvolupar les habilitats personals necessàries per a realitzar intervencions d'educació nutricional de manera òptima.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aplicar els coneixements sobre les principals alteracions nutricionals presentades en la dona gestant, en la infància i adolescència.
- Reconèixer les característiques de l'atenció nutricional en l'assistència a la dona en el cicle reproductiu, en els xiquets i adolescents amb problemes de salut.
- Obtenir informació necessària i identificar els factors que repercuteixen en les alteracions nutricionals presentades en la dona gestant, en la infància i adolescència.
- Planificar, dur a terme i avaluar les cures nutricionals els principals processos patològics presentats en la dona gestant, en la infància i adolescència.
- Planificar règims d'alimentació adequats i elaborar recomanacions dietètiques i intervencions nutricionals específiques per a la dona gestant, el xiquet i l'adolescent amb trastorns nutricionals i de l'alimentació.
- Identificar els factors a tenir en compte en la realització d'una dieta terapèutica.
- Conèixer les dietes normalitzades existents en el centre assistencial i valorar els seus avantatges i inconvenients.
- Analitzar el problema nutricional amb objectivitat tenint en compte les característiques patològiques, actuar de manera racional per a solucionar-lo.
- Treballar amb el document bàsic d'informació del sistema de salut: la història clínica i els subdocumentos que la conformen.
- Elaborar dietes adaptades a les condicions fisiopatològiques en el marc de l'atenció especialitzada i primària.
- Elaborar plans dietètics sobre la base d'alimentació enteral.
- Elaborar plans alimentaris per a proves exploratòries que requerisquen preparació dietètica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Sense dades
;