Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2019-20
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Esta asignatura pretende ofrecer al alumno/a las herramientas prácticas necesarias para llevar a cabo intervenciones en cualquier comunidad con el objetivo de mejorar su salud y en concreto su estado nutricional. Además, la asignatura sitúa al dietista-nutricionista como eje principal de talleres prácticos y dinamizador de sesiones relacionadas con las nuevas ciencias de la información. Así mismo, pretende ofrecer al alumno/a la oportunidad de diseñar y participar en actividades que tienen como objetivo la formación de otros profesionales de la salud en materia de nutrición y dietética, así como en la formación de dietistas-nutricionistas, convirtiéndose en formador de formadores.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre el concepte de participació comunitària com a instrument de capacitació i autotransformació.
- Comprendre el concepte de consum responsable.
- Adaptar les intervencions a les particularitats i necessitats dels grups.
- Planificar i dissenyar tallers participatius que tinguen la comunitat com a eix d'intervenció.
- Participar en activitats que contribuïsquen a incrementar el nombre de persones amb actituds i conductes alimentàries saludables.
- Fomentar la participació activa i el treball de grup.
- Consolidar el dietista i nutricionista com a referència per a la salut alimentària de la població.
- Capacitar l'alumnat per a actuar com a agent actiu de la formació pròpia i de la comunitat.
- Desenvolupar habilitats per a comunicar missatges de salut a la comunitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Identificar en los medios de comunicación los mensajes sobre alimentación saludable y el consumo que de ellos hace la población.
- Identificar las necesidades específicas de intervención, de cada comunidad
- Conocer las diferentes tecnologías de la información y la comunicación, como vehículo para actuar sobre la salud de la población
- Mejorar la salud de las diferentes comunidades, a través del diseño de herramientas dietético-nutricionales.
;