Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- E37 : Adquirir coneixements bàsics sobre toxicologia i el fenomen tòxic.
- E38 : Conèixer les principals bases de dades i fonts d''informació sobre les propietats toxicològiques de substàncies químiques.
- E39 : Identificar els diferents tipus de substàncies tòxiques presents en els aliments i els seus riscos.
- E40 : Avaluar l''exposició a través de la dieta a una determinada substància química.
- E41 : Conèixer, comprendre i aplicar el procés d'avaluació dels regs tòxics de les substàncies químiques.
- E42 : Aplicar el procés administratiu com a eina de gestió en un servei de dietètica i nutrició.
- E43 : Adquirir les habilitats pertinents per a treballar en equip com a unitat en les unitats en què s'estructuren de manera unidisciplinària o multidisciplinària els professionals i altre personal relacionat amb l'avaluació diagnòstica i tractaments en dietètica i nutrició.
- E44 : Conèixer els aspectes bàsics del sistema sanitari espanyol relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment els que estan relacionats amb factors nutricionals.
- E45 : Saber quins canals de comunicació interna o externa s'han d'implantar en tota organització perquè el servei de nutrició aconseguisca l'objectiu que tots els professionals coneguen els seus projectes.
- E46 : Conèixer els sistemes d'acreditació d'implantació de circuits de qualitat.
- E47 : Diferenciar entre qualitat real i qualitat percebuda.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de ciències dels aliments
- 13 : Conèixer els sistemes de producció i els processos bàsics en l'elaboració, transformació i conservació dels principals aliments.
- 16 : Conèixer la microbiologia, parasitologia i toxicologia dels aliments.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul d'higiene, seguretat alimentària i gestió de qualitat
- 18 : Elaborar, aplicar, avaluar i mantenir pràctiques adequades d'higiene, seguretat alimentària i sistemes de control de riscos, aplicant-hi la legislació vigent.
- 19 : Participar en el disseny, organització i gestió dels diferents serveis d'alimentació.
- 20 : Col·laborar en la implantació de sistemes de qualitat.
- 21 : Avaluar, controlar i gestionar aspectes de la traçabilitat en la cadena alimentària.
- 22 : Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i gestió de les empreses alimentàries.
- 23 : Assessorar científicament i tècnicament sobre els productes alimentaris i el seu desenvolupament. Avaluar el compliment d'aquest assessorament.
- 24 : Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
- 25 : Col·laborar en la protecció del consumidor en el marc de la seguretat alimentària.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Definir conceptes utilitzats en la toxicologia alimentària i l'avaluació de riscos de les substàncies químiques.
- Conèixer i comprendre el trànsit de les substàncies químiques exògenes a través de l'organisme humà i les variables que modulen aquest trànsit.
- Conèixer els passos del procés d'avaluació de riscos de les substàncies químiques: identificació de perills, estimació de la ingesta de la substància i caracterització del risc associat. Identificar les principals incerteses associades a cadascun dels passos i l'efecte que tenen en grups sensibles, com ara la població infantil.
- Conèixer i comprendre la filosofia de la gestió del risc (risc vs. benefici).
- Conèixer les substàncies químiques identificades com a perilloses, els aliments on es troben i les concentracions més habituals en què se solen trobar.
- Adquirir un concepte clar dels diversos grups microbians d'importància en malalties de transmissió alimentària i dels sistemes de detecció i control d'aquests microorganismes.
- Identificar i fer recompte de microorganismes patògens en aliments mitjançant tècniques de cultiu.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;