Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

El propósito general de la asignatura es doble, instrumental y básico. Por una parte se pretende dotar al alumno de herramientas y habilidades para buscar, localizar y valorar información científica y académica en el marco general de las ciencias de la salud y en el más específico de enfermería, así como también de dotar de herramientas de gestión de esta información (gestores bibliográficos) útiles para el desarrollo de otras materias del plan de estudios. Y por otra parte, se pretende aportar conocimientos y competencias básicas sobre el proceso de investigación científica y sobre el uso de los resultados de la investigación para la mejora e innovación de la práctica.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • E-10 : Identificar i utilitzar la competència informació través de l'ús adequat de les TIC.
  • E-11 : Valorar críticament la validesa i utilitat de la investigació.
  • E-12 : Fonamentar una pregunta d'investigació en infermeria.
  • E-13 : Fer una presentació oral o escrita sobre els resultats d'una investigació.
  • E-2 : Basar les intervencions dels professionals de les ciències de la salut en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
  • E-4 : Conèixer els sistemes d'informació sanitària.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica comuna

  • 8 : Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Demostrar l'ús dels recursos adequats per a localitzar, recuperar, organitzar i avaluar la informació de salut en la xarxa.
  • Identificar preguntes d'investigació de rellevància per a la infermeria.
  • Comprendre el procés de recerca i discutir els avantatges i les limitacions dels principals dissenys de recerca.
  • Descriure i reconèixer l'estructura i els continguts dels apartats dels articles científics, a partir de les normes internacionals sobre aquest tema.
  • Valorar críticament articles i dissenys d'investigació.
  • Col·laborar, amb equips de recerca, en les següents fases del procés de recerca: determinació de preguntes de recerca amb rellevància per a la pràctica, cerca bibliogràfica i recollida de dades.
  • Ser conscients del valor i la rellevància de la recerca per a usar-la en la pràctica de la infermeria i mantenir una actitud favorable cap a la recerca.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

Mostrar la capacidad para comunicar y compartir conocimientos con la ayuda de las nuevas tecnologías.
Saber realizar una búsqueda simple en Pubmed.
Saber usar un gestor bibliográfico.
Reconocer el proceso de investigación en paralelo con la estructura y contenidos de un artículo original.
Explicar la finalidad del diseño de investigación.
Reconocer los elementos del diseño de investigación y las debilidades y fortalezas de los principales diseños.
Demostrar conocimiento sobre los criterios de calidad de los instrumentos de medida.
Conocer las características de la investigación cualitativa.
Discutir sobre el problema del uso de la investigación y la práctica basada en la evidencia.
Aplicar los pasos de la práctica basada en la evidencia en un caso dado.

 

 

;

Dades generals

Codi: 27007
Professor/a responsable:
CABRERO GARCIA, JULIO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,12
Crèdits pràctics: 1,28
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 1,12
    Crèdits pràctics: 1,28
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix