Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

La asignatura deportes individuales II esta dirigida a la enseñanza del triatlón, una combinación de tres deportes (natación, ciclismo y carrera a pie) en una misma competición y sin pausas. El primer triatlón organizado que se conoce, surgió de forma espontánea en 1974, en San Diego (Estados Unidos; Ruiz, 2006). En el año 2000, en sydney (Australia), se produjo el debut del triatlón en los Juegos Olímpicos. Sin embargo, en 1875 el Barón Pierre de Coubertin, fundador de los Juegos Olímpicos modernos, ya había hecho pública la necesidad de contar con un deporte que combinase la natación, el ciclismo y el atletismo (COE, 2004). Los motivos que nos han llevado a estudiar el deporte del Triatlón son: 1. El hecho de que sea un deporte de reciente creación en comparación con la mayoría de los deportes estudiados en la investigación científica y formativa. 2. La perfecta identificación con las señas de identidad de la UA: Se identifica con el entorno geográfico y condiciones climáticas mediterráneas. El desarrollo sostenible de las actividades físicas y deportivas en la naturaleza y la innovación y desarrollo de los nuevos deportes. 3. Porque en el contexto nacional e internacional el triatlón se posiciona como un deporte en crecimiento cuyo desarrollo permite un futuro laboral a los futuros graduados en ciencias del deporte.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2.1 : Habilitat de comunicació oral i escrita en el desenvolupament dels continguts conceptuals i procedimentals amb especial atenció al domini de l'argumentació i el raonament crític en les matèries de la titulació en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG4.1 : Habilitat en les relacions interpersonals, afectives i en el control emocional en el treball en equip i el desenvolupament del lideratge en l'execució d'activitats i treballs d'aprenentatge en les matèries de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG4.2 : Desenvolupament de la responsabilitat i la capacitat d'iniciativa, esperit emprenedor i originalitat en l'aprenentatge instrumental de les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG5.1 : Compromís amb els valors d'equitat respecte a qüestions de gènere, diversitat i democràcia en la pràctica de l'activitat física i esportiva.
  • CG5.2 : Compromís amb els valors ètics en el desenvolupament de la competició esportiva.

 

Competències específiques (CE)

  • CE14 : Domini per a executar eficientment les tècniques bàsiques dels diferents esports.
  • CE15 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a controlar el procés d'entrenament en els esports individuals i col·lectius, esports amb implementos, esports del mar, habilitats gimnàstiques i pilota valenciana sabent seleccionar i utilitzar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat.
  • CE16 : Competència per a analitzar gestos tècnics detectant els errors bàsics de les habilitats específiques en entrenament esportiu descobrint les possibles causes que els provoquen.
  • CE7 : Capacitat de gestionar i aplicar els coneixements sobre fonaments dels esports.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a conèixer i analitzar els principis bàsics dels esports individuals II.
  • Capacitat per a demostrar i avaluar l'execució en els esports individuals II.
  • Capacitat per a transmetre els valors en la pràctica dels esports individuals II.
  • Aplicar els coneixements sobre els esports individuals II.
  • Capacitat per a transmetre elements tècnic, tàctics i reglamentaris en els esports individuals II.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

Comprender los principios de la física que intervienen en la interacción nadador/triatleta-agua/tierra. Conocer los principios técnicos de los cuatro estilos de natación. Conocer los factores de eficacia en la natación, el pedaleo y la carrera a pie. Vivenciar como deportista y entrenador la práctica del triatlón. Adquirir vivencias en la realización de prácticas de mejora de la técnica de los tres segmentos y las transiciones. Realizar prácticas de observación y análisis de la técnica en casos reales de triatlón. Los errores más habituales en la ejecución técnica de cada segmento y transición. Conocer metodología y ejercicios para la mejora de la eficacia técnica de cada segmento y transición. Dotar al alumnado de medios de control del entrenamiento en triatlón y natación.

 

 

;

Dades generals

Codi: 16525
Professor/a responsable:
SELLES PEREZ, SERGIO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: EDUCACIÓ FÍSICA I ESPORTIVA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix