Competencies and objectives
- Course context for academic year 2013-14
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14
Course context for academic year 2013-14
La presencia de la actividad física y el deporte en la sociedad actual ha sido objeto de un importante crecimiento a partir de los últimos años. Como consecuencia de ello, se hace necesaria la formación desde la universidad de profesionales capaces de dar respuesta a las demandas que la práctica deportiva genenera desde sus diferentes ámbitos de de conocimiento: educativa, deportiva, gestión y organización o de salud. La presente asignatura pretende dotar a los estudieantes, por un lado, de los conocimientos básicos que faciliten el diseño de proyectos y programas centrados en la práctica de la actividad física y el deporte, y por otro, introducirlos en el campo de la investigación como medio de reflexión e innovación. Como asignatura de formación básica se encuentra intimamente relacionado con el resto de contenidos curriculares de todas y cada una de las diferentes materias del plan de estudios del grado. Tiene una asignación de 6 créditos y se imparte en el tercer semestre del segundo curso.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG1.1 : Capacity to identify, list, analyse, synthesise and apply the conceptual content determined by the subjects studied for the Sciences of Physical Activity and Sport degree.
- CG1.2 : Capacity to manage information and knowledge in new and complex situations, solve problems and take decisions to develop instrumental content and procedures for the subjects in the Sciences of Physical Activity and Sport degree course.
- CG2.1 : Ability for oral and written communication when developing conceptual and procedural content, with special attention to mastering argument and critical reasoning in the subjects in the Sciences of Physical Activity and Sport degree course.
- CG2.2 : Use and integration of computing as applied to the subjects studied in the Sciences of Physical Activity and Sport degree course.
- CG4.1 : Ability for interpersonal, and effective relationships and emotional control during teamwork and the development of leadership when carrying out learning activities and tasks in the subjects on the Sciences of Physical Activity and Sport degree course.
- CG4.2 : Development of responsibility and the capacity for initiative, entrepreneurial spirit and originality in the instrumental learning of the subjects on the Sciences of Physical Activity and Sport degree course.
- CG5.1 : Commitment to the values of equality with regard to questions of gender, diversity and democracy when practising physical activity and sport.
- CG5.2 : Commitment to ethical values in sporting competition.
Specific Competences (CE)
- CE13 : Capacity to design, apply and evaluate high-quality processes, programmes and projects in the field of promoting long-lasting and autonomous habits of practising physical activity and sport, paying special attention to diversity and multiculturalism.
- CE7 : Capacity to manage and apply knowledge of the foundations of sport.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14
Objetivos específicos - Conocer la importancia de la Actividad física y el deporte en el sistema educativo español - Comprender el significado del concepto currículo - Diferenciar entre los conceptos currículum y didáctica - Diseñar y desarrollar proyectos de enseñanza-aprendizaje desde diferentes perspectivas educativas. - Aplicar y evaluar proyectos y procesos relacionados con la práctica educativa y la actividad física y el deporte - Dominar las estrategias básicas de investigación en el ámbito de la investigación en ciencias de la actividad física y el deporte. - Participar de forma activa en el desarrollo y aprendizaje de la asignatura. - Demostrar una actitud ética y crítica ante la asignatura y en el trabajo en equipo.
;