Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
  • CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i d'investigació relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.
  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
  • CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Ampliar la competència lingüística i literària amb la finalitat d'interpretar i utilitzar la llengua estrangera en les seues dimensions més creatives.
  • Conèixer i apreciar la literatura francesa com un document autèntic valor formatiu i cultural, i incidir en la seua dimensió educativa.
  • Afavorir l'accés a la realitat sociocultural francesa a través del coneixement i anàlisi de textos de literatura.
  • Consolidar coneixements de francès i destreses comunicatives per mitjà de la lectura i interpretació de textos literaris per a infants.
  • Desenvolupar habilitats per al tractament didàctic de la literatura en l'aula de francès.
  • Conèixer l'especificitat de la literatura en els seus diversos gèneres, emfatitzant la seua dimensió lúdica i afectiva, així com el seu paper en la creació de vincles afectius amb la llengua estrangera.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

-Reconocer y apreciar la importancia de la literatura infantil en la educación del niño

-Conocer las características fundamentales de esta disciplina, así como las funciones que jerce a distintos niveles y que le confieren una entidad propia y diferenciada

-Conducir a la lectura crítica y razonada de algunas muestras representativas de la literatura infantil francesa en sus distintos géneros

-Consolidar la formación didáctica del alumno, dedicando especial atención al empleo de los textos literarios en el aula de francés

-Reflexionar sobre las posiblidades didácticas que ofrece el texto literario de estas características de cara a su inclusión en el aula de francés

 

 

;

Dades generals

Codi: 17552
Professor/a responsable:
RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix