Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
- CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
- CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
- CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
- CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
- CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
- CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
- CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
- CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Facilitar la comprensió de les relacions entre la vida en els nostres contextos i la vida de les persones d'altres parts del món.
- Aportar coneixements sobre els elements, factors i agents econòmics, socials i polítics que expliquen la dinàmica de la societat en què vivim i que provoquen l'existència de pobresa, marginació, desigualtat, opressió i falta d'oportunitats per a milions de persones de tot el món.
- Desenvolupar competències entorn d'un sistema de principis ètics que genere actituds democràtiques, inclusoras, respectuoses, responsables, participatives, actives i solidàries.
- Desenvolupar valors, actituds i destreses que incrementen l'autoestima de les persones i les capacite per a ser més responsables i conscients de les implicacions dels seus actes.
- Desenvolupar un pensament crític i resolutiu.
- Dotar les persones de coneixements, recursos i instruments que els permeten incidir en la construcció de la realitat.
- Afavorir un desenvolupament humà sostenible en l'àmbit individual, el comunitari i l'internacional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
;