Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
fdfdf
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
- CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE13 : Comprendre la importància del paper del mestre per a poder actuar com a col·laborador i orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període de 0-6 anys i dominar les habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada xiquet i amb el conjunt de les famílies.
- CE15 : Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els centres d'educació infantil i els seus professionals. Capacitat d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-societat i el paper de l'escola per a reproduir-les o transformar-les. Aplicar en els centres educatius elements de millora segons diferents models de qualitat.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre la dimensió social i cultural de l'ésser humà per a establir relacions entre la construcció de la seua identitat i el medi social i cultural en què viu.
- Analitzar de manera crítica les qüestions més rellevants de la societat actual que afecten l'educació familiar i escolar.
- Conèixer les funcions socials de l'educació en el món actual.
- Conèixer l'evolució històrica de la família, així com els nous models familiars i les seues noves funcions socialitzadores i educatives.
- Desenvolupar habilitats socials per a millorar la relació família – institució educativa.
- Conèixer les característiques de les societats plurals actuals i els reptes educatius que plantegen amb la finalitat de desenvolupar projectes d'educació democràtica i intercultural en l'educació infantil.
- Reconèixer situacions de desigualtat en relació amb el gènere i promoure accions educatives que fomenten la igualtat entre homes i dones en la institució escolar, en la família i en el grup d'iguals.
- Comprendre la influència de les tecnologies i dels llenguatges audiovisuals en la infància i els desafiaments educatius que plantegen.
- Capacitar els futurs mestres perquè analitzen , des de la perspectiva sociològica, la situació de l'educació en el marc de societats multiculturals, democràtiques i desiguals, de manera que s'afavorisca el compromís ètic, educatiu i de justícia social.
- Capacitar als futurs mestres per a l'anàlisi social i cultural amb la finalitat de dissenyar i desenvolupar projectes educatius que incloguen la perspectiva sociològica de l'educació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
• Comprendre la dimensió social i cultural de l'ésser humà establint relacions entre la construcció de la seva identitat i el medi social i cultural en què viu.
• Analitzar de forma crítica les qüestions més rellevants de la societat actual que afecten l'educació familiar i escolar.
• Conèixer les funcions socials de l'educació en el món actual.
• Conèixer l'evolució històrica de la família així com els nous models familiars i les seves noves funcions socialitzadores i educatives.
• Desenvolupar habilitats socials per millorar la relació família - institució educativa.
• Conèixer les característiques de les societats plurals actuals i els reptes educatius que plantegen per tal de desenvolupar projectes d'educació democràtica i intercultural en l'educació infantil.
• Reconèixer situacions de desigualtat en relació al gènere i promoure accions educatives que fomentin la igualtat entre homes i dones en la institució escolar, en la família i en el grup d'iguals.
• Comprendre la influència de les tecnologies i dels llenguatges audiovisuals en la infància i els desafiaments educatius que plantegen.
• Capacitar els futurs mestres perquè analitzin, des de la perspectiva sociològica, la situació de l'educació en el marc de societats multiculturals, democràtiques i desiguals propiciant el compromís ètic, educatiu i de justícia social.
• Capacitar els futurs mestres per a l'anàlisi social i cultural per tal de dissenyar i desenvolupar projectes educatius que incloguin la perspectiva sociològica de l'educació.
;