Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

  • En el marco educativo actual, existe una tendencia a introducir la enseñanza de la L2 a edades más tempranas. Esta circunstancia coincide con una mayor exposición a la L2 a través no solo de programas plurilingües y de inmersión, sino también mediante el incremento del número de horas lectivas, tanto en horario escolar como en actividades extraescolares.
  • La introducción de la Lectoescritura en inglés cobra mayor sentido en este nuevo paradigma, puesto que permite una aproximación a la enseñanza de la pronunciación, de la escritura y de la lectura del inglés a edades más tempranas y por medio de una metodología aún no muy conocida en nuestro país (synthetic phonics).
  • La asignatura está diseñada para servir como introducción a una metodología docente de lectoescritura del inglés más actual (la obligatoria en inglaterra por ley). Para ello se combina el estudio y análisis crítico tanto del programa del gobierno inglés Letters and Sounds, como de algunos de los distintos programas existentes: Jolly phonics, Monster phonics, Phonics international, Read Write Inc phonics.
  • Adicionalmente, el alumnado crea material phonics propio, el cual no solo formará parte de la evaluación de la asignatura, sino que también le será de utilidad en su futura práctica docente en el aula.
  • Con carácter previo a la enseñanza de la lectoescritura, el alumnado recibe formación práctica acerca de la pronunciación del inglés.



 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
  • CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
  • CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
  • CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.

 

Competencias Módulo optatividad:>>Mención en Lengua extranjera: Inglés

  • M-ING-02 : Conocer el currículo escolar de inglés, desarrollar y evaluar sus contenidos mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes entre los alumnos.
  • M-ING-03 : Reflexionar sobre la enseñanza del inglés en el aula para innovar y mejorar la práctica docente.
  • M-ING-04 : Conocer y valorar la cultura inglesa y las formas de vida de los principales países de habla inglesa.
  • M-ING-05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i posar en pràctica les teories i estratègies adequades per a integrar textos en la classe de L. Estrangera.
  • Analitzar les aplicacions dels textos orals i escrits en l'ensenyament de la L. Anglesa en els diferents nivells del currículum.
  • Ser capaç de seleccionar textos orals i escrits apropiats per a la classe de llengua estrangera.
  • Conèixer la tradició oral, textos escrits i altres manifestacions en llengua anglesa.
  • Saber i aplicar els coneixements i recursos didàctics necessaris per a poder impartir la matèria.
  • Posseir una àmplia informació sobre tècniques i recursos per a un ensenyament innovador en els diferents nivells del curriculo de textos orals i escrits de la Llengua Anglesa.
  • Valorar la importància de textos orals i escrits de la Llengua Anglesa, en el marc de l'Educació Obligatòria.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació referents a la matèria impartida.
  • Ser capaç de transcodificar obres literàries en L. Anglesa a format audiovisual.
  • Aplicar les TIC en l'ensenyament de textos orals i escrits de la L2.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

• Conocer y poner en práctica los métodos fonéticos de enseñanza-aprendizaje de la lectoescritura en L2.

• Valorar la importancia de textos orales y escritos de la lengua inglesa, en el marco de la educación obligatoria.

• Analizar las aplicaciones de los textos orales y escritos en la enseñanza de la lengua inglesa para el currículo de Infantil.

• Conocer y poner en práctica las teorías y estrategias adecuadas para integrar textos en la clase de lengua extranjera.

• Conocer la tradición oral, textos escritos y otras manifestaciones en lengua inglesa.

• Analizar y conocer la importancia de la correcta secuenciación de las fases de la enseñanza-aprendizaje de la lectoescritura en L2.

• Ser capaz de seleccionar textos orales y escritos apropiados para la clase de lengua extranjera.

• Saber y aplicar los conocimientos y recursos didácticos necesarios para poder impartir la materia.

• Poseer una amplia información sobre técnicas y recursos para una enseñanza innovadora en primaria de textos orales y escritos de la lengua inglesa.

• Conocer estrategias y técnicas de evaluación referentes a la materia impartida.

• Ser capaz de codificar obras literarias en lengua inglesa a formato audiovisual.

• Aplicar las TICs en la enseñanza de textos orales y escritos de la L2.

 

 

;

Dades generals

Codi: 17012
Professor/a responsable:
FERNANDEZ MOLINA, JAVIER
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
  • Dep.: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix