Competencies and objectives
- Course context for academic year 2012-13
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
Course context for academic year 2012-13
El alumno realizará un Proyecto fin de grado en el que integre y sintetice los contenidos formativos recibidos.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
Specific Competences (CE)
- E1 : Capacity to interpret and draft the graphic documentation of a project, gather data, draw plans and control work units geometrically.
- E13 : Capacity to apply technical regulations to the building process and generate technical specification documents for the construction procedures and methods of buildings.
- E14 : Ability to apply the specific regulations concerning installations to the building process.
- E15 : Ability to pre-dimension, design, calculate and check structures and oversee their material execution.
- E19 : Ability to draft studies, basic studies and health and safety plans, and coordinate safety in the project stage or work execution stage.
- E33 : Present and defend before a university examining board an end of degree project, integrating the educational content received and the skills acquired.
- E34 : Learn to identify, analyse and control hazards in building work, understanding personal and group protection equipment that can be used and its requirements, as well as the specific features of work equipment so that they are safe to use.
- E36 : Identificación, análisis y control de riesgos laborales en obras de edificación teniendo en cuenta sus exigencias legales en materia de seguridad y salud laboral
- E37 : Comprender la lógica y el funcionamiento del entorno económico donde se integra la empresa de construcción. Comprender conceptos como inflación, desempleo, PIB, productividad, sector público, inversión, mercado de viviendas, política de viviendas o licitación, entre otros, y sus implicaciones para la empresa promotora. Aprender el funcionamiento de los sistemas de gestión financiera de la empresa constructora, estructura bancaria, medios de pago. Aprender y comprender el funcionamiento del Mercado inmobiliario y el de viviendas en España, con el objeto de facilitar la toma de decisiones de construcción. Resolver problemas prácticos de la empresa de edificación mediante la utilización de herramientas de cálculo económico, como el cálculo de una cuota hipotecaria, estimar el crecimiento de los costes de construcción, calcular la accesibilidad de las familias a la vivienda o el ritmo de crecimiento de los precios, entre otros.
- E38 : Conocer la estructura de distribución de los bienes inmobiliarios y la organización de sus mercados. Medir la relevancia de los determinantes fundamentales de la construcción de bienes inmobiliarios no residenciales y sus implicaciones para la empresa promotora. Interactuar con los mercados hipotecarios con los planes de financiación de las promociones Calcular el rendimiento de la empresa de edificación y tomar decisiones de gasto e inversión en construcción Calcular el precio del suelo
General Transversal Competences
- G11 : Skills in a foreign language.
- G12 : Computer and information skills.
- G13 : Oral and written communication skills.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2012-13
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