Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura se encuentra en cuarto curso, y es necesario tener adquiridos numerosos conceptos y habilidades en construcción, materiales y estructuras.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • E10 : Aptitud per a intervenir en la rehabilitació d'edificis i en la restauració i conservació del patrimoni construït.
  • E9 : Capacitat per a dictaminar sobre les causes i manifestacions de les lesions en els edificis, proposar solucions per a evitar o esmenar les patologies, i analitzar el cicle de vida útil dels elements i sistemes constructius.

 

Competències generals transversals

  • G12 : Competències informàtiques i informacionals.
  • G13 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Dur a terme activitats tècniques de càlcul, mesuraments, valoracions, taxacions i estudis de viabilitat econòmica; realitzar peritatges, inspeccions, anàlisis de patologia i altres anàlegs i redactar els informes, dictàmens i documents tècnics corresponents; efectuar aixecaments de plans en solars i edificis.

Dirigir i gestionar l'ús, conservació i manteniment dels edificis, redactant els documents tècnics necessaris. Elaborar estudis del cicle de vida útil dels materials, sistemes constructius i edificis. Gestionar el tractament dels residus de demolició i de la construcció.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Comprender el concepto de patrimonio edificado y sus restos físicos. Revisar las distintas actitudes frente al concepto de patrimonio. Conocer las diferentes teorías y posturas de la restauración arquitectónica en la historia.  Aprender la terminología empleada en la restauración arquitectónica. Aprender  la metodología para elaborar un diagnóstico de un edificio con  lesiones.  Conocer las partes de un proyecto de  intervención arquitectónica desde la toma de datos, empleo de  instrumental de diagnosis hasta la formalización de propuestas de intervención. Capacidad de dictaminar las lesiones que afectan a las construcciones. Estudio de  apeos y estabilizadores de fachadas. Aprendizaje del lenguaje de las grietas.  Estudio y análisis de problemas generados por alteración en la cimentación.  Estudio y análisis de elementos de fábrica, muros, arcos y bóvedas. Lesiones e intervenciones en fachadas antiguas. Estructuras de madera, agentes degradadores y posibles intervenciones.  Problemas generados por la humedad ascendente por capilaridad, sistemas para paliarlo.

 

 

;

Dades generals

Codi: 16033
Professor/a responsable:
SPAIRANI BERRIO, YOLANDA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 2,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix