Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
PROJECTES

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Para dar cumplimiento a  las competencias de los estudiantes de Grado en Ingeniería Química, según lo establecido en el Real Decreto 1393/2007, la asignatura de proyectos tiene como objeto, el desarrollo de los diversos tipos de proyectos que los egresados de grado en ingeniería química  tendrán que desarrollar y desenvolverse en su vida profesional.

La constante evolución de la normativa técnica e industrial, así  como  los cambios legislativos   sobre las competencias profesionales, ley de Colegios y Servicios profesionales, que los respectivos gobiernos van introduciendo como resultado de la incorporación a la Unión Europea, hacen necesario el conocimiento de los criterios y principios básicos sobre la elaboración y tratamiento de los proyectos, para que de esta forma, les sirvan de soporte para poder adaptarse a los tiempos cambiantes.

A los diversos tipos de proyectos que se presentan en la realidad profesional, hay que incluir  necesariamente por imperativo legislativo el proyecto de Seguridad y salud laboral, adjunto al proyecto o bien la versión de este proyecto como Plan de seguridad, como  empresa ejecutora del proyecto.

Son estudiadas también variantes necesarias previas al proyecto, como las memorias valoradas, anteproyectos, proyectos básicos, informes técnicos, dictámenes y peritaciones  propias de los ingenieros.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE15 : Coneixements bàsics dels sistemes de producció i fabricació.
  • CE17 : Coneixements aplicats d'organització d'empreses.
  • CE18 : Coneixements i capacitats per a organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.
  • CE20 : Capacitat per a l'anàlisi, disseny, simulació i optimització de processos i productes.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB3 : Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG3 : Coneixement d'informàtica en l'àmbit d'estudi.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>interpersonals

  • CG10 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
  • CG11 : Raonament crític.
  • CG12 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic de la professió.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG7 : Treballar en equips multidisciplinaris.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG18 : Capacitat per a prendre decisions i exercir funcions de lideratge.
  • CG19 : Tenir iniciativa i esperit emprenedor.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • CPR10 : Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic i+B1297ndustrial.
  • CPR11 : Capacitat per a aplicar els principis i mètodes de la qualitat.
  • CPR2 : Capacitat per a la direcció, de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria descrits en l'epígraf anterior.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.
  • CPR6 : Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
  • CPR7 : Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
  • CPR8 : Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa, i altres institucions i organitzacions.
  • CPR9 : de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Coneixements i capacitats per a organitzar i gestionar projectes.
  • Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.
  • Capacitat per a redactar, signar i desenvolupar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen com a objectiu la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • Capacitat per a dirigir els projectes d'enginyeria descrits en l'epígraf anterior.
  • Capacitat per a elaborar i gestionar projectes i informes, aplicant la metodologia adequada i els principis bàsics d'economia, gestió, qualitat i organització empresarial, a més de la legislació, reglamentació i normalització de l'àmbit de l'enginyeria química.
  • Coneixements per a mesurar, calcular, valorar, taxar, peritar, estudiar, fer informes, plans de treball i altres treballs anàlegs.
  • Capacitat per a treballar en un entorn multilingüe i pluridisciplinari.
  • Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària com a enginyer tècnic industrial.
  • Capacitat per a l'ús d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Conocimientos y capacidades para realizar  proyectos propios de grado de ingeniero químico.

- Conocer la estructura organizativa y las funciones de una oficina de proyectos.

- Capacidad para la redacción, firma y desarrollo de proyectos en el ámbito del grado de  la ingeniería química, que tengan por objeto la construcción, reforma, reparación, conservación, demolición, fabricación, instalación, montaje o explotación de: estructuras, equipos mecánicos, instalaciones energéticas, instalaciones eléctricas y electrónicas, instalaciones y plantas industriales y procesos de fabricación y automatización.

- Capacidad para la dirección de las actividades objeto de los proyectos de ingeniería descritos en el epígrafe anterior.

- Capacidad de trabajo colaborativo

- Capacidad para elaborar y gestionar proyectos e informes, aplicando la metodología adecuada y los principios básicos de economía, gestión, calidad y organización empresarial; así como la legislación, reglamentación y normalización del ámbito de las competencias  del grado de ingeniero químico

- Conocimientos para la realización de mediciones, cálculos, valoraciones, tasaciones, peritaciones, estudios, informes, planes de labores y otros trabajos análogos.

- Capacidad de trabajar en un entorno multilingüe y multidisciplinar.

- Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar la legislación necesaria en el ejercicio de la profesión de Ingeniero Técnico Industrial.

- Capacidad para el manejo de especificaciones, reglamentos y normas de obligado cumplimiento.

 

 

Dades generals

Codi: 34531
Professor/a responsable:
LLORCA SCHENK, JUAN MARCOS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 1,68
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: EXPRESSIÓ GRÀFICA DE L'ENGINYERIA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 1,68
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix