Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

GRADUADO EN INGENIERÍA QUIMICA

2º CURSO

TERCER SEMESTRE

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE5 : Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG3 : Coneixement d'informàtica en l'àmbit d'estudi.
  • CG4 : Resolució de problemes.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG11 : Raonament crític.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.

 

Competències de professió regulada

  • CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • CPR10 : Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic i+B1297ndustrial.
  • CPR2 : Capacitat per a la direcció, de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria descrits en l'epígraf anterior.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.
  • CPR6 : Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquisició del llenguatge gràfic propi dels sistemes de representació en l'enginyeria.
  • Capacitat per a resoldre problemes d'enginyeria gràfica amb representació gràfica, tant en el plànol com en l'espai.
  • Capacitat per a interpretar plànols d'enginyeria i per a plasmar gràficament les idees fruit dels dissenys o solució als problemes plantejats.
  • Capacitat per a fer plànols propis de l'enginyeria, tant d'obra civil com de les instal·lacions de l'enginyeria química.
  • Coneixement i aplicació de la geometria mètrica i descriptiva que permet comprendre i manejar, per a aplicar a les diverses representacions gràfiques i resolució de dissenys gràfics que es presenten en l'enginyeria.
  • Coneixements bàsics de programes de disseny assistit per ordinador, com a instrument per a l'aplicació al desenvolupament de l'enginyeria gràfica.
  • Coneixement de la normativa pròpia de la representació gràfica, tant la general de l'enginyeria com l'especifica de l'enginyeria gràfica i la que s'aplica a la indústria química.
  • Coneixements de metodologies i fonaments del disseny industrial, com a elements de creativitat en engenyeria per a plasmar els dissenys dels projectes.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

Partiendo que los alumnos que aspiran a la titulación de Ingeniería, disponen de unos conocimientos básicos de Dibujo Técnico en bachillerato o equivalente, se pretende que el alumno adquiera un nivel mínimo de conocimientos y destrezas en EXPRESIÓN GRÁFICA, en relación con los principios geométricos básicos, sistemas de representación, normalización técnica de la representación gráfica e interpretación de planos aplicados a la ingeniería. El alumno debe adquirir una formación suficiente que le capacite para el ejercicio de la profesión de Ingeniero Químico y en concreto en el ejercicio del diseño en la ingeniería (diseñar, desarrollar e interpretar planos de construcciones especificas de la Ingeniería Química, maquinaria e instalaciones propias, tuberías, valvulería, sistemas de control..., así como que esté preparado para iniciarse en la utilización de los programas de Dibujo asistido por ordenador.

Esencialmente se pretende a través de la asignatura preparar al alumno en aquellas facetas consustanciales a la ingeniería como son:

1º Fomento del razonamiento geométrico.

2º Capacidad de comprensión de la geométrica plana y espacial.

3º Fomento de la capacidad deductiva y creativa.

4º Conseguir habilidades mínimas en la expresión del propio diseño (dibujo técnico y croquización).

Hay que tenre presente, que a través de la ingeniería gráfica el alumno debe capacitarse para pensar y resolver problemas, más que la ejecución del trazo en sí, dando importancia al trazado de croquis y saber la justificación del por qué de los ejercicios propuestos y resueltos.

Objetivo específico: Que el alumno domine el lenguaje gráfico para diseñar proyectos y los elementos que los componen. Que adquiera la habilidad para croquizar, realizar, diseñar, elaborar y entender planos propios de la Ingeniería Química

 

 

;

Dades generals

Codi: 34517
Professor/a responsable:
GRAS MORENO, EDUARDO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 1,92
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: EXPRESSIÓ GRÀFICA DE L'ENGINYERIA
    Crèdits teòrics: 0,48
    Crèdits pràctics: 1,92
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix