Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
FONAMENTS QUÍMICS DE L'ENGINYERIA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura "Fundamentos Químicos de la Ingeniería" es una asignatura de formación básica de primer semestre del grado en Ingeniería Química.

Como asignatura de primer semestre no es necesario ningún requisito para cursarla.

La asignatura se divide en teoría, tutoría grupal y problemas. Todas estas actividades presenciales estan enfocados a dar al futuro graduado una formación cientifico-técnica básica que le permitirá desarrollar el resto de su titulación con las herramientas necesarias.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE4 : Capacitat per a comprendre i aplicar els principis bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seues aplicacions en l'enginyeria.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG4 : Resolució de problemes.

 

Competències generals:>>interpersonals

  • CG11 : Raonament crític.

 

Competències generals:>>sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Adquirir conceptes bàsics nous i reforçar els adquirits prèviament quant a la composició de la matèria, l'estructura dels àtoms, les propietats periòdiques d'aquests, les reaccions químiques, l'enllaç i l'estructura de les molècules, les forces de cohesió que donen lloc als diversos estats d'agregació en què es presenta la matèria i les propietats de les dissolucions.
  • Capacitat per a predir qualitativament quines propietats fisicoquímiques de les substàncies permeten adquirir coneixements més específics qunat a la composició i l'estructura dels àtoms i molècules, de manera que es puga preveure quin serà el comportament químic més probable.
  • Conèixer i saber usar el llenguatge químic relatiu a la designació i formulació dels elements i compostos químics inorgànics i orgànics, d'acord amb les regles estàndards de la IUPAC i les tradicionals més comunes.
  • Saber adquirir i utilitzar informació bibliogràfica i tècnica referida a la química.
  • Coneixement i aplicació de la terminologia anglesa per a descriure els conceptes corresponents a aquesta matèria.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Al finalizar la asignatura, cualquier alumno debería:
a) Conocer y ser capaz de utilizar la terminología básica de la química.
b) Conocer, comprender y ser capaz de aplicar las leyes básicas, conceptos y teorías científicas que permiten racionalizar el comportamiento químico de la materia.
c) Conocer las reacciones químicas más relevantes en el ámbito de la Ingeniería.
d) Conocer y comprender cómo la composición química puede afectar a las propiedades micro y macroscópicas de los materiales, y por tanto a la posible aplicación de los mismos.
e) Ser capaz de buscar y analizar de forma crítica
información por sí mismo.
f) Haber mejorado su capacidad para trabajar en
grupo, así como para exponer en público los resultados de dichos trabajos realizados.
g) Mejorar su capacidad para leer textos científicos en otros idiomas, especialmente lengua inglesa, lo cual les permitirá ampliar el campo del que pueden obtener
información para el desarrollo de su profesión.
h) Aprender a organizarse su tiempo, a fin de entregar las tareas encomendadas, bien individuales o colectivas, a tiempo, cumpliendo los plazos establecidos.

 

 

Dades generals

Codi: 34500
Professor/a responsable:
DE VERA ALMENAR, GUILLEM
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,32
Crèdits pràctics: 1,08
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ENGINYERIA CIVIL
    Àrea: ENGINYERIA DE LA CONSTRUCCIÓ
    Crèdits teòrics: 1,32
    Crèdits pràctics: 1,08
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix