Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN ARQUITECTURA
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CG21 : Habilitat per a la imaginació, fantasia i creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre les lògiques de la fantasia, els seus recursos i les seues possibilitats.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA11 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar nous conceptes i mètodes de manera autònoma i interdisciplinària.
- CGUA13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en el terreny acadèmic com en el professional.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CG26 : Habilitat per a integrar sabers i disciplines diferents. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en els quals s'intervé, i habilitat per a seleccionar i incorporar-hi els arguments més eficaços.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals lingüístiques
- CG34 : Coneixement d'altres llengües. Capacitat per a entendre que en el nostre món globalitzat el context ja només és pròxim en termes culturals i per tant per a entendre el coneixement d'altres llengües com la clau per a accedir a altres contextos.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CG40 : Motivació per treballar en equips de caràcter interdisciplinari i internacional. Capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximar-se als problemes, tant des d'altres disciplines com des d'altres territoris, com a oportunitats d'aprenentatge i creixement.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CG45 : Habilitat per a la iniciativa i l'esperit emprenedor. Habilitat d'iniciativa per a provocar que les coses puguen succeir o emergir des de situacions impredictibles, establint maneres d'avançar en un procés.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de lideratge
- CG56 : Habilitat per a generar expectatives i aportar energia als equips de treball. Capacitat de respondre adequadament davant de l'estímul d'expectatives suscitades (efecte Pigmalió); habilitat per a generar un ambient favorable d'intercanvi d'experiències capaç de potenciar els estímuls creatius individuals (efecte Medici).
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE35 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes urbans.
- CE47 : Capacitat per a elaborar estudis mediambientals, paisatgístics i de correcció d'impactes ambientals.
- CE58 : Coneixement adequat dels fonaments metodològics del planejament urbà i l'ordenació territorial i metropolitana.
- CE59 : Coneixement adequat dels mecanismes de redacció i gestió dels plans urbanístics a qualsevol escala.
- CE60 : Coneixement de la reglamentació civil, administrativa, urbanística, de l'edificació i de la indústria relativa a l'exercici professional.
- CE61 : Coneixement de l'anàlisi de viabilitat i la supervisió i coordinació de projectes integrats.
- CE62 : Coneixement de la taxació de béns immobles.
Competències transversals bàsiques
- CB4 : Habilidad para transmitir. Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Competències generals del títol (CG)
- CG-3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
- CG-6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT-11 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar, en processos aplicables a la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
- CT-16 : Habilitat per a manejar informació complexa. Capacitat per a operar en entorns complexos i a partir de situacions d'incertesa.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT-1 : Capacitat d'ús d'una segona llengua. Capacitat d'utilitzar l'anglés amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat i poder ser autosuficient en la preparació de la pròpia vida professional.
- CT-4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals
- CT-26 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CT-29 : Habilitat per a les relacions interpersonals i la comunicació. Capacitat per a gestionar processos que impliquen negociació d'idees en diferents fòrums.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CT-31 : Motivació per la recerca i el difícil art de la innovació. Habilitat per a relacionar-se amb allò desconegut i entendre els mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE-34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
- CE-36T : Aptitud per a catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar-ne la protecció.
- CE-41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
- CE-46T : Capacitat per a aplicar normes i ordenances urbanístiques.
- CE-55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
- CE-58 : Coneixement adequat dels fonaments metodològics del planejament urbà i l'ordenació territorial i metropolitana.
- CE-59 : Coneixement de la reglamentació civil, administrativa i urbanística, de l'edificació i de la indústria relativa a l'execució professional.
- CE-61 : Coneixement de la taxació de béns immobles.
- CE-62 : Coneixement adequat dels mecanismes de redacció i gestió dels plans urbanístics a qualsevol escala.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aptitud per a crear projectes arquitectònics que satisfacen alhora les exigències estètiques i les tècniques.
- Coneixement adequat de la història i les teories de l'arquitectura, les arts, la tecnologia i les ciències humanes relacionades.
- Coneixement adequat de l'urbanisme, la planificació i les tècniques aplicades al procés de planificació.
- Capacitat per a comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre ells en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
- Capacitat per a comprendre la professió d'arquitecte i la seua funció en la societat, en particular amb projectes que tinguen en compte els factors socials.
- L'assignatura té la finalitat d'oferir a l'alumne el marc de l'exercici professional de l'arquitectura vinculat a l'urbanisme i l'estudi dels mètodes de planejament, les valoracions i els estudis sectorials, paisatgístics, d'impacte ambiental, etc.
- Es planteja una primera aproximació a l'exercici professional, mitjançant la pràctica projectual amb les diverses possibilitats que s'ofereixen per a afrontar la intervenció en el territori assumint els condicionants legals de l'exercici professional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;