Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
Como continuación natural de la asignatura Proyectos e Infraestructuras de Telecomunicación I, se trata de una asignatura en la que el alumno profundizará en la realización de proyectos de telecomunicación reales, con una componente multidisciplinar y que en la actualidad tengan una notable aplicación en la sociedad. Se adquirirán distintas capacidades y conocimientos que habilitarán al futuro graduado a proyectar soluciones de ingeniería variadas en el ámbito de las telecomunicaciones y a documentarlas correctamente tanto técnica como formalmente. Se abordarán los campos de la generación solar fotovoltaica, la seguridad electrónica, los centros de proceso de datos y las ciudades inteligentes. La metodología docente estará basada en el trabajo práctico realizado en equipo.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT10 : Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'enginyeria.
- CT11 : Capacitat d'aprendre i aplicar, de manera autònoma i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
- CT12 : Capacitat d'assimilar l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional i adaptar-s'hi.
- CT13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
- CT14 : Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
- CT7 : Capacitat d'exposició oral i escrita.
- CT8 : Capacitat de planificar tasques i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
- CT9 : Capacitat de treball en grup.
Competències transversals bàsiques
- CT2 : Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CT3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CT4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- CT5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació
- C11 : Capacitat d'utilitzar diferents fonts d'energia i especialment la solar fotovoltaica i tèrmica, així com els fonaments de l'electrotècnia i de l'electrònica de potència.
- C3 : Capacitat per a utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
- C6 : Capacitat de concebre, desplegar, organitzar i gestionar xarxes, sistemes, serveis i infraestructures de telecomunicació en contextos residencials (casa, ciutat i comunitats digitals), empresarials o institucionals, responsabilitzant-se de la posada en marxa i millora contínua, així com conèixer l'impacte econòmic i social que generen.
Competències específiques: >> competències específiques de So i Imatge
- E3 : Capacitat per a realitzar projectes de locals i instal·lacions destinats a la producció i enregistrament de senyals d'àudio i vídeo.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a redactar, desenvolupar i signar projectes en l'àmbit de l'enginyeria de telecomunicació que tinguen per objecte la concepció i el desenvolupament o l'explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
- Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d'enginyer tècnic de telecomunicació i facilitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
- Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer tècnic de telecomunicació.
- Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs en el seu àmbit especifique de la telecomunicació.
- Facilitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
- Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
- Capacitat de treballar en un grup multidisciplinari i en un entorn multilingüe i de comunicar, tant per escrit com de forma oral, coneixements, procediments, resultats i idees relacionades amb les telecomunicacions i l'electrònica.
- Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes de l'àmbit de la telecomunicació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
1. Comprensión, de las tecnologías, elementos y técnicas de diseño utilizadas en los sistemas y plantas de generación solar fotovoltaica de cualquier tipo, con el objeto de adquirir la capacidad de diseñar un sistema complejo de este tipo a nivel de proyecto técnico de ingeniería.
2. Comprensión, de las tecnologías, elementos y técnicas de diseño utilizadas en los sistemas de seguridad electrónica de cualquier tipo (videovigilancia, anti intrusión y control de accesos), con el objeto de adquirir la capacidad de diseñar un sistema complejo de este tipo a nivel de proyecto técnico de ingeniería.
3. Comprensión, de las tecnologías, elementos y técnicas de diseño más importantes utilizadas en los Centros de Proceso de Datos modernos, con el objeto de adquirir los principios básicos de diseño de los diferentes subsistemas y la capacidad de diseñar un centro sencillo a nivel de anteproyecto de ingeniería.
;