Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
ULTRASONS I APLICACIONS

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Esta materia se imparte en el séptimo cuatrimestre del plan de estudios. Aunque se trata de una material interdisciplinar que utiliza herramientas de muchas otras,  sus contenidos se apoyan directamente en las materias de acústica y transductores acústicos. Debe servir para consolidar contenidos y procedimientos propios del área de ingeniería acústica y ayudar a comprender las configuraciones experimentales utilizadas en aplicaciones de los ultrasonidos, que cada día son más utilizadas en distintos ámbitos: industrial, salud, etc.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT10 : Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'enginyeria.
  • CT11 : Capacitat d'aprendre i aplicar, de manera autònoma i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
  • CT12 : Capacitat d'assimilar l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional i adaptar-s'hi.
  • CT13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
  • CT14 : Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
  • CT6 : Capacitat d'utilitzar la llengua anglesa amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat, i poder ser autosuficient en la preparació de la seua vida professional.
  • CT7 : Capacitat d'exposició oral i escrita.
  • CT8 : Capacitat de planificar tasques i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
  • CT9 : Capacitat de treball en grup.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT2 : Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CT3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CT4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • CT5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació

  • C1 : Capacitat per a aprendre de manera autònoma nous coneixements i tècniques adequats per a la concepció, el desenvolupament o l'explotació de sistemes i serveis de telecomunicació.
  • C3 : Capacitat per a utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
  • C8 : Capacitat per a comprendre els mecanismes de propagació i transmissió d'ones electromagnètiques i acústiques, i els seus corresponents dispositius emissors i receptors.

 

Competències específiques: >> competències específiques de So i Imatge

  • E4 : Capacitat per a realitzar projectes d'enginyeria acústica sobre aïllament i condicionament acústic de locals; instal·lacions de megafonia; especificació, anàlisi i selecció de transductors electroacústicos; sistemes de mesurament, anàlisi i control de soroll i vibracions; acústica mediambiental, i sistemes d'acústica submarina.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària per a ser enginyer tècnic de telecomunicació i facilitat per a aplicar especificacions, reglaments i normes obligatòries.
  • Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre nous mètodes i tecnologies, i donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions i creativitat, i comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer tècnic de telecomunicació.
  • Coneixements per a fer medicions, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs en l'àmbit específic de la telecomunicació.
  • Facilitat per a aplicar especificacions, reglaments i normes obligatòries.
  • Capacitat per a treballar en un grup multidisciplinari i en un entorn multilingüe i de comunicar, per escrit i verbalment, coneixements, procediments, resultats i idees relacionades amb les telecomunicacions i l'electrònica.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Conocer las principales aplicaciones industriales de los ultrasonidos.

Aplicar los fundamentos y las técnicas experimentales relacionadas para caracterizar transductores de tipo piezoeléctrico y electrostático en el ámbito ultrasónico

Asimilar la técnica, entre ellas las basadas en la representación en forma de circuitos equivalentes, para determinar las principales características de los transductores piezoeléctricos, electrostáticos y magnetostrictivos. Concretamiente, Obtener el rendimiento de transductores piezoeléctricos y electrostáticos en el ámbito ultrasónico , a partir de la representación en forma de circuito equivalente.

Diseñar transductores tipo Langevin 

Asimilar las técnicas ultrasónicas para caracterizar materiales

 

 

Dades generals

Codi: 20033
Professor/a responsable:
RAMIS SORIANO, JAIME
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: FÍSICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix