Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Economía Española es una asignatura impartida por el Departamento de Análisis Económico Aplicado. Se trata de una asignatura que se imparte en el Grado de ADE, en el Grado de Marketing y en la doble titulación Turismo-ADE (TADE) en el segundo semestre de segundo curso. Igualmente, se imparte en la doble titulación Derecho-ADE (DADE) en el primer semestre del tercer curso, y en la doble titulación Ingeniería Informática-ADE (I2ADE) en el segundo semestre de tercer curso.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE12 : Conèixer i aplicar diversos instruments tècnics d'anàlisi econòmica, per a estudiar l'empresa i l'entorn.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Proporcionar a l'alumnat el coneixement dels principals trets de l'economia espanyola i la seua evolució en les dècades recents.
  • Els objectius formatius específics són:
  •     Conèixer la relació de l'empresa amb l'entorn econòmic.
  •     Entendre la ubicació competitiva i institucional de l'empresa.
  •   Ser capaç de reunir i interpretar dades rellevants quant a la ubicació competitiva i institucional de l'empresa.
  •    Conèixer l'entorn econòmic en què s'insereix l'empresa.
  •    Conèixer l'entorn institucional en què s'insereix l'empresa.
  •   Ser capaç de reunir i interpretar dades rellevants sobre el marc institucional i l'entorn econòmic de l'empresa.
  •    Emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes d'índole social, científica o ètica.
  •    Desenvolupar la motivació, l'atenció i l'esforç per a l'aprenentatge.
  •    Adquirir estratègies de reflexió, síntesi i avaluació.
  •    Aprendre a escoltar i discutir amb altres les idees plantejades.
  •   Desenvolupar estratègies de planificació, organització i gestió del temps i recursos per a l'aprenentatge.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Objetivos específicos aportados por el profesorado

  •  Conocer el entorno económico en el que se inserta la empresa.
  • Conocer el entorno institucional en el que se inserta la empresa.
  • Capacidad para reunir e interpretar datos relevantes sobre el marco institucional y el entorno económico de la empresa.
  • Emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas de índole social, científica o ética.
  • Desarrollo de la motivación, la atención y el esfuerzo para el aprendizaje. El alumno adquirirá estrategias de reflexión, síntesis y evaluación.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21519
Professor/a responsable:
FUSTER GARCIA, BEGOÑA LUCIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix