Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Aquesta assignatura és la segona assignatura del grau d'Administració i direcció d'empreses en la seqüència de Macroeconomia, sent continuïtat de l'assignatura Introducció a la Macroeconomia del primer curs, segon semestre.
S'enquadra dins de la matèria Anàlisi Econòmica.
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar a l'estudiant els coneixements bàsics, teòrics i empírics, necessaris per a comprendre i analitzar els principals problemes econòmics a nivell agregat d'una economia en el llarg termini (creixement econòmic) i en el curt termini (fluctuacions econòmiques) mitjançant l'ús de models senzills. Es comença amb l'estudi dels principals determinants del nivell de renda i s'intenta explicar les discrepàncies internacionals en nivells de renda per càpita i capacitat productiva en el llarg termini. A continuació s'aborda el problema de les fluctuacions econòmiques de les principals variables macroeconòmiques entorn dels seus nivells de llarg termini. En aquest context s'estudia la dinàmica de la inflació, els tipus d'interès i la desocupació, i s'expliquen els instruments de política econòmica que es poden utilitzar per a l'estabilitzar l'economia.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre el que és, possiblement, el principal missatge de Keynes i la seua teoria general: els vincles existents entre els diversos mercats que integren una economia i determinen el comportament i  l'evolució de les variables macroeconòmiques.
  • Entendre l'impacte de les polítiques del govern sobre les variables macroeconòmiques a curt i mitjà termini.
  • Ser capaç d'entendre alguns fonaments microeconòmics que subjauen en les variables macroeconòmiques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

• Entender los principales determinantes de las diferencias internacionales en los niveles de renta per cápita y del crecimiento económico a largo plazo.
• Entender los principales determinantes de las fluctuaciones económicas a corto plazo y los procesos de ajuste hacia los niveles de equilibrio de largo plazo de las principales variables macroeconómicas.
• Ser capaz de explicar los acontecimientos que originaron la reciente crisis financiera internacional y la gran recesión a nivel global mediante el uso del modelo de corto plazo.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21517
Professor/a responsable:
MASO PAREJA, FRANCISCO ALFREDO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix