Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

World and Spanish Economic History. 19th and 20th centuries, is a core course within the Degree in Marketing at the Faculty of Economics and Business at the University of Alicante which will be taught during the first term of the Academic Year 2019-2020. Despite any particular requirement is not needed for successfully overcoming the topic subject, is well advised to have completed an introductory course to economics (microeconomics and macroeconomics) for a better understanding of the topic subject

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Transversal Competences

  • CT1 : Leer y comunicarse en el ámbito profesional en un idioma extranjero, en especial en inglés.
  • CT2 : Usar habitualmente las herramientas informáticas así como la tecnología de la información y las comunicaciones en todo su desempeño profesional.
  • CT3 : Capacidad de comunicación oral y escrita.

 

Specific Competences

  • CE12 : Conocer y aplicar diversos instrumentos técnicos de análisis económico para el estudio de la empresa y su entorno.
  • CE6 : Entender las instituciones económicas como resultado y aplicación de representaciones teóricas o formales acerca de cómo funciona la economía.

 

Competencias Básicas y Generales:>>Generales

  • CG1 : Adquirir capacidad para la búsqueda y análisis de información relevante que permita interpretar la evolución de los mercados de bienes y servicios y formular una estrategia de marketing.
  • CG2 : Adquirir capacidad para el trabajo en equipo y su liderazgo y motivación durante el trabajo profesional en la dirección de marketing.
  • CG3 : Adquirir la capacidad de aprendizaje que permita emprender estudios posteriores de marketing e investigación de mercados con un alto grado de autonomía.
  • CG5 : Ser capaz de tomar decisiones empresariales y en la dirección de marketing aplicando los conocimientos a la práctica, y haciéndolo desde una perspectiva interdisciplinar e integradora de conocimientos.
  • CG7 : Comprometerse con la ética y la responsabilidad social en el trabajo, respetando el medioambiente, conociendo y comprendiendo la importancia del respeto a los Derechos Fundamentales, a la igualdad de oportunidades entre Hombres y Mujeres, a la Accesibilidad Universal para las personas con Discapacidad y al respeto a los Valores propios de una Cultura de Paz y Valores Democráticos.
  • CG8 : Analizar los problemas, en el ámbito de los mercados y el marketing estratégico, con razonamiento crítico, sin prejuicios, con precisión y rigor.
  • CG9 : Mostrar capacidad de síntesis en el análisis de los entornos económicos y empresariales y al emitir juicios basados en los datos obtenidos.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

The course aims at providing with a general view of the historical evolution of western and Spanish economies. More specifically, the educative goals are itemized as follows:

• Training students for a better understanding of the evolution of economic issues, structural change and economic conjuncture 
• Familiarizing students with the analysis of economic development 
• Making students aware of the relationships between economic and non-economic factors 
• Understanding the adaptative response of commercial companies to economic change 
• Deepen their knowledge of the main economic concepts as well as their application to analyze economic events by means of statistical methodology 

 

 

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General

Code: 21512
Lecturer responsible:
SAEZ GARCIA, MIGUEL ANGEL
Credits ECTS: 4,50
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 2,70

Departments involved

  • Dept: APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
    Area: HISTORY AND ECONOMIC INSTITUTIONS
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught