Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura Economía Mundial se cursa en el primer semestre del segundo curso en la titulación de Marketing. La asignatura tiene como propósito básico dotar a los estudiantes de los instrumentos básicos y de los conocimientos necesarios para la comprensión e interpretación de la realidad económica mundial que conforma el entorno en el que operan las empresas. Las principales cuestiones analizadas cubren los instrumentos para el análisis de las relaciones económicas internacionales; la globalización económica en sus distintas vertientes; las instituciones económicas internacionales y el análisis de los grandes bloques económicos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE12 : Conèixer i aplicar diversos instruments tècnics d'anàlisi econòmica, per a estudiar l'empresa i l'entorn.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • L'assignatura té com a objectiu formatiu fonamental dotar l'alumnat dels instruments bàsics i dels coneixements necessaris per a comprendre i interpretar la realitat econòmica mundial.
  • Els objectius formatius específics són: conèixer l'entorn econòmic i institucional en què s'insereix l'empresa.
  • Ser capaç de reunir i interpretar dades rellevants sobre la ubicació competitiva i institucional de l'empresa.
  • Adquirir estratègies de reflexió, síntesi i avaluació.
  • Ser capaç d'entendre l'evolució de l'economia, els canvis estructurals i les variacions conjunturals.
  • Familiaritzar-se amb l'anàlisi dels factors que afavoreixen i dificulten el desenvolupament econòmic.
  • Aprofundir en la comprensió dels principals conceptes econòmics i de determinades tècniques estadístiques a través de l'aplicació a la realitat actual.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

La asignatura tiene como objetivo formativo fundamental dotar a los estudiantes de los instrumentos básicos y de los conocimientos necesarios para la comprensión e interpretación de la realidad económica mundial. Para ello, tras una revisión de los instrumentos básicos para el análisis de las relaciones económicas internacionales, se analizan algunos de los aspectos clave de la realidad económica de nuestro tiempo, incluyendo el proceso de globalización económica en sus distintas vertientes, el papel de las principales instituciones económicas internacionales y los rasgos más relevantes de los grandes bloques económicos en que se engloban los países avanzados, emergentes y en desarrollo. Se valorará especialmente en el proceso de enseñanza-aprendizaje la capacidad del estudiante para asociar las técnicas y conocimientos adquiridos con nuevas situaciones y fenómenos económicos.

Los objetivos formativos específicos son los siguientes:
• Conocer el entorno económico e institucional en el que se inserta la empresa.
• Capacidad para reunir e interpretar datos relevantes sobre la ubicación competitiva e institucional de la empresa.
• Adquisición de estrategias de reflexión, síntesis y evaluación.
• Capacitar al alumno para entender la evolución de la economía, los cambios estructurales y las variaciones coyunturales.
• Familiarizar al alumno con el análisis de los factores que favorecen y dificultan el desarrollo económico.
• Profundizar en la comprensión por los alumnos de los principales conceptos económicos y de determinadas técnicas estadísticas a través de su aplicación a la realidad actual.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21511
Professor/a responsable:
SIMON PEREZ, HIPOLITO JOSE
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix