Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Las técnicas estadísticas y econométricas constituyen una herramienta fundamental para el análisis de la información económica y empresarial; de ahí que su enseñanza se incluya en las titulaciones de Administración y Dirección de Empresas de todo el mundo.

La asignatura Estadística e Introducción a la Econometría es la segunda asignatura de la materia denominada Métodos Cuantitativos: Estadística y Econometría, dentro del Grado en Administración y Dirección de Empresas de la Universidad de Alicante. El objetivo de esta asignatura es proporcionar al estudiante los conocimientos básicos de Inferencia Estadística que permiten extraer conclusiones sobre un fenómeno de interés económico o empresarial a partir de datos, y mostrar las técnicas econométricas básicas que permiten analizar las relaciones entre variables económicas y empresariales.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç d'aplicar les eines matemàtiques, estadístiques i economètriques adequades per a analitzar l'empresa i l'entorn, a partir de dades econòmiques i empresarials interessants.
  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre les característiques de les mostres de dades que s'utilitzen en l'anàlisi econòmica i empresarial i entendre la relació entre mostra i població.
  • Conèixer els principals estimadors puntuals de les característiques poblacionals interessants i les seues propietats.
  • Saber valorar mitjançant intervals de confiança les característiques poblacionals interessants i ser capaç d'interpretar els resultats obtinguts.
  • Comprendre els fonaments de la metodologia de contrastos d'hipòtesis estadístiques.
  • Conèixer i saber aplicar els procediments de contrastos d'hipòtesis estadístiques per a l'estudi de les característiques poblacionals interessants.
  • Ser capaç de formular relacions entre variables econòmiques i empresarials, quantificar-les i valorar els resultats obtinguts.
  • Avaluar, a partir d'un model economètric, les diverses respostes d'una variable econòmica o empresarial davant canvis d'altres variables.
  • Ser capaç d'analitzar si el marc teòric utilitzat és l'apropiat per al problema econòmic o empresarial que es vol analitzar.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20



Ser capaz de usar el programa Gretl para analizar datos.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 21510
Professor/a responsable:
SANZ DE GALDEANO ALEIXANDRE, ANA MARIA
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix