Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Se trata de la segunda asignatura de matemáticas programada para el primer curso. Como continuación de la asignatura Matemáticas I, cursada en el primer semestre, presenta herramientas de Cálculo, ahora en varias variables. El núcleo central de la asignatura son las técnicas de optimización matemática aplicadas a problemas económicos y de administración de empresas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Usar el llenguatge matemàtic en la representació i interpretació de models econòmics.
  • Aprofitar el raonament lògic i abstracte de les matemàtiques per a aplicar-lo en situacions reals de l'entorn empresarial.
  • Conèixer les eines matemàtiques bàsiques i usar-les en la resolució de problemes econòmics.
  • Ser capaç d'utilitzar tècniques informàtiques per a la resolució de problemes.
  • Ser capaç d'accedir a la informació econòmica i empresarial oferida mitjançant models matemàtics.
  • Ser capaç d'analitzar i resoldre problemes personalment o formant part d'un grup.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el manejo de las técnicas matemáticas para la resolución de problemas de optimización que se presentan en distintos ámbitos de la Economía y Administración y Dirección de Empresas.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21505
Professor/a responsable:
TOMAS LUCAS, JOSEFA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix