Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

De acuerdo con los objetivos del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas y atendiendo a las competencias generales y específicas que, según la Memoria del Grado, le corresponde desarrollar a la asignatura “Trabajo Fin de Grado” (TFG) contribuye a la formación final de los Publicitarios y Relaciones Públicas. Por su naturaleza y ubicación en el plan de estudios, el TFG guarda relación con todas las asignaturas del Grado pues estas proporcionan al alumnado los conocimientos, habilidades y actitudes necesarios para el desarrollo del TFG.

El Trabajo Fin de Grado (TFG) se imparte en el segundo cuatrimestre de cuarto curso. Su carga lectiva es de 6 créditos ECTS, que suponen 150 horas para los/las estudiantes.

El TFG está regulado por lo que dispone el plan de estudios, por la normativa de la Universidad de Alicante (UA) al respecto, así como por el Reglamento sobre los TFG/Trabajos Fin de Master desarrollado por la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales.

------

Requisitos

Para la evaluación el TFG se debe acreditar el dominio de un idioma extranjero en el nivel B1 del Marco de Referencia Europeo para las Lenguas Modernas, aunque se recomienda el B2.

Asimismo, para cursar el TFG, el alumnado debe cumplir los requisitos establecidos en la Normativa de permanencia y continuación de estudios para los estudiantes matriculados en Títulos de Grado de la Universidad de Alicante vigente. Por tanto, para poder matricularse del Trabajo de Fin de Grado (TFG) es imprescindible haber aprobado 168 créditos.

------

UAproject
Una vez matriculado/a en el TFG, todas las gestiones del mismo (solicitud de temas, consulta de asignación, consulta de fechas, solicitud de defensa...) se realizarán desde la aplicación UAproject de UACloud.

Toda la información sobre TFG (matrícula, calendario...) en la web de la Facultad de CC. Económicas y Empresariales: http://economicas.ua.es/es/estudios/trabajo-de-fin-de-grado-tfg.html

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA1 : Understand and express oneself in a foreign language in the discipline concerned.
  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
  • CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.
  • CG4 : Basic understanding of the profession.
  • CG5 : Understand a second language.
  • CG6 : Oral and written communication in one's native language.
  • CG7 : Research skills.
  • CG8 : Basic computer skills.
  • CG9 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
  • CG11 : Interpersonal relationship skills.
  • CG12 : Recognition of diversity and multiculturalism.
  • CG13 : Ethical commitment.
  • CG14 : Abilities for criticism and self-criticism.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacity to learn.
  • CG16 : Capacity to adapt to new situations.
  • CG17 : Capacity to create new ideas (creativity).

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE1 : Capacity to understand global communication and information processes.
  • CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
  • CE29 : Capacity for the objective analysis of reality and the extraction of valid considerations.
  • CE45 : Capacity to understand and interpret the context and adapt to change.
  • CE6 : Capacity to analyse and research with regard to advertising communication and public relations processes and structures.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

No data

 

 

;

General

Code: 22552
Lecturer responsible:
PAPI GALVEZ, NATALIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 5,40

Departments involved

  • Dept: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Area: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
  • Dept: APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
    Area: HISTORY AND ECONOMIC INSTITUTIONS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
  • Dept: COMMERCIAL LAW AND PROCEDURAL LAW
    Area: COMMERCIAL LAW
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,57
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: SOCIAL PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,03
  • Dept: SOCIOLOGY II
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0

Study programmes where this course is taught