Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La asignatura Protocolo y Eventos en Instituciones y Empresas dentro del plan de estudios, contribuye a reforzar las competencias específicas del grado en Publicidad y Relaciones Públicas que están vinculadas a la gestión de los eventos en las organizaciones, como herramienta estratégica comunicativa y relacional. Sus objetivos fundamentales como resultado de aprendizaje de los alumnos se establecen a partir de la competencia específica E12: la capacidad para la organización, ejecución y evaluación de eventos, cuidando, especialmente su diseño, control de costes y protocolo.

Por ello, se centra en aspectos básicos como la necesidad de desarrollar de forma estratégica la gestión de los eventos -ya sea en su fase de planificación, ejecución y evaluación-; su vinculación con las relaciones públicas y la comunicación; los fundamentos y los principios que sustentan al protocolo como disciplina instrumental en la estructura y los objetivos de los eventos; la legislación y normativa sectorial que sirven como referentes permanentes en la justificación de la planificación y el diseño de los actos, o diferentes cuestiones que posibilitan una organización eficiente y una logística adecuada en la ejecución de los mismos. Se incide, especialmente, en el análisis de diferentes estudios de caso que complementan, con una visión integral, la gestión de eventos a través del protocolo aplicado a diferentes sectores, como instrumento relacional con los grupos de interés de las organizaciones.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE12 : Capacitat per a l'organització, execució i avaluació d'esdeveniments, amb una cura especial en el disseny, control de costos i protocol.
  • CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
  • CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
  • CE5 : Capacitat per a usar les eines de comunicació en mitjans convencionals i no convencionals.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la informació.
  • Conèixer i identificar els perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
  • Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
  • Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
  • Establir un programa sistemàtic per a la gestió d'esdeveniments oficials, no oficials i mixtos.
  • Establir la jerarquia personal, temporal i espacial a partir de l'estructura i seqüència definides.
  • Dissenyar escenografies per al desenvolupament dels esdeveniments planificats per organitzacions públiques i privades.
  • Conèixer i aplicar la legislació estatal i, si escau, de les comunitats autònomes que regula, entre altres aspectes, les precedències de les autoritats públiques, l'ús de símbols, banderes oficials i no oficials.
  • Analitzar les normatives que regulen la gestió d'esdeveniments en l'àmbit de l'administració local.
  • Reconèixer els usos, els costums i les tradicions que cal observar, juntament amb la normativa i legislació vigent, en la gestió d'esdeveniments.
  • Identificar els principis bàsics i fonaments del protocol com a disciplina instrumental.
  • Identificar els objectius estratègics dels esdeveniments dissenyats en les organitzacions públiques i privades.
  • Integrar els objectius específics dels esdeveniments en la gestió comunicacional i de relacions públiques.
  • Conèixer i aplicar eines de gestió de recursos (tècnics, humans, logístics).
  • Conèixer i aplicar procediments d'assignació de tasques i planificació temporal d'activitats.
  • Aplicar processos de comunicació convencional (publicitaris i de relacions públiques) i no convencionals per a la difusió dels esdeveniments.
  • Establir processos de producció informativa, a través dels mitjans de comunicació social, ajustats als objectius estratègics de les organitzacions públiques i privades.
  • Analitzar tendències i processos d'innovació en la gestió d'esdeveniments, incidint en el significat i transcendència pública.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

 

 

;

Dades generals

Codi: 22548
Professor/a responsable:
CAMPILLO ALHAMA, CONCEPCION
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix