Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2017-18

Contextualización (español)
Esta asignatura del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas proporciona al alumno las herramientas básicas para un adecuado asesoramiento y gestión de la investigación de mercados de la empresa, la cual, en síntesis, identifica las necesidades de información para las estrategias y tácticas de Marketing mediante la recogida y análisis de datos. La aplicación correcta de los estudios de mercado permite alcanzar de manera más eficiente los objetivos corporativos y de marketing de la empresa así como mantener un buen funcionamiento de la empresa desde las perspectivas legal y ética de este campo de la economía. La asignatura se encuadra dentro de la Economía de la Empresa. Asimismo, se relaciona con otras materias de Marketing, como son las técnicas de investigación y gestión aplicadas a la publicidad y relaciones publicas, y en concreto se relaciona con la gestión de la información en comunicación, la investigación y planificación de medios, y las técnicas de investigación social en comunicación. Los perfiles profesionales que mas se adaptan a esta asignatura se relacionan con la investigación y/o la consultoría estratégica en publicidad y relaciones publicas, y la  planificación e investigación de medios publicitarios

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences:>>Instrumental

  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES17 : Analyse and research audiences and evaluate the effectiveness of planning.
  • CES32 : Study and reflect on the interrelationships of commercial and non-commercial communication with the context, paying special attention to the influence that communication may have on the transformation of industrial, social and aesthetic parameters.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE30 : Skill using the different market and consumer research tools.
  • CE31 : Ability to detect market opportunities.
  • CE61 : Capacity to apply data acquisition, production and analysis techniques rigorously.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18

No data

 

 

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General

Code: 22536
Lecturer responsible:
EIROA SANCHEZ, JOSE CARLOS
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught