Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

Producción y Realización en Medios Audiovisuales” pertenece al módulo 9 Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria. Las destrezas, habilidades y competencias a adquirir en esta asignatura son (1) conocer y aplicar los procesos de producción y realización audiovisual (2) identificar y apreciar los estilos realista, formalista y clásico y (3) reflexionar sobre la relación entre forma y contenido.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG13 : Compromís ètic.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
  • CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
  • CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
  • CE51 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
  • CE53 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
  • CE54 : Habilitats de direcció per a la implementació de la realització.
  • CE56 : Habilitats per a elaborar vídeo empresarial i institucional.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
  • Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector, a més de les funcions que en defineixen l'exercici.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
  • Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
  • Gestionar de manera proactiva el procés d'aprenentatge.
  • Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
  • Reconèixer i valorar les diverses teories de la realització.
  • Identificar i aplicar el concepte posada en escena (mise-en scéne) audiovisual.
  • Distingir, apreciar i aplicar l'ús formalista o realista de la posada en imatges.
  • Reflexionar sobre la relació entre forma i contingut.
  • Presentar un guió tècnic.
  • Ser capaç de gravar les imatges d'un vídeo promocional amb una posada en imatges adequada al contingut.
  • Ser capaç de relacionar forma i contingut.
  • Ser capaç d'utilitzar metàfores visuals.
  • Reconèixer i valorar diferents discursos cinematogràfics: discurs clàssic, discurs modern, discurs postmodern.
  • Comprendre el paper que juga la cultura en l'elaboració del discurs audiovisual.
  • Ser capaç d'utilitzar adequadament una càmera de vídeo digital.
  • Ser capaç d'utilitzar adequadament una edició de vídeo digital, des de la captura d'imatges fins a l'exportació del treball muntat i postproduït.
  • Explicar les característiques singulars de la producció audiovisual publicitària.
  • Explicar les tendències de la producció audiovisual publicitària.
  • Distingir entre agència publicitària i productora audiovisual publicitària i enumerar-ne les funcions.
  • Reconèixer el treball del producer i enumerar-ne les funcions.
  • Conèixer la problemàtica del concepte de producció.
  • Definir els membres i les funcions de l'equip de producció.
  • Definir els membres i les funcions de l'equip de realització.
  • Ser capaç de fer un guió tècnic partint d'un guió literari i fer-ne els desglossaments de producció i el pla de treball.
  • Ser capaç de concebre la posada en imatges adequada.
  • Conèixer les necessitats d'enregistrament i de muntatge.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

Distinguir los conceptos de realismo y formalismo.

Conocer el concepto de embodiment.

Reconocer y valorar concepto de estilo visual y de auteur.

Identificar y aplicar el concepto mise-en scéne audiovisual o puesta en imágenes.

Distinguir, apreciar y aplicar el uso formalista o realista de la puesta en imágenes.

Analizar la relación entre forma y contenido.

Ser capaz de escribir, grabar y editar un diálogo que cumpla las normas las normas del discurso clásico.

Ser capaz de escribir, grabar y editar un diálogo que rompa las normas las normas del discurso clásico.

Ser capaz de escrivir, grabar y editar un vídeo publicitario. 

Ser capaz de relacionar forma y contenido.

Ser capaz de reconocer y pareciar metáforas visuales utilizadas en el cine.

Reconocer y valorar distintos discursos cinematográficos: discurso clásico, discurso moderno, discurso postmoderno.

Comprender el papel que juega la cultura en la elaboración del discurso audiovisual.

Reconocer el trabajo del Producer y el Executive Producer.

Saber definir los miembros del equipo de producción y sus funciones.

Saber definir los miembros del equipo de realización y sus funciones.

Ser capaz realizar un guión técnico partiendo de un guión literario, de realizar los desgloses de producción y el plan de trabajo.

Ser capaz de analizar y apreciar la mise-en-scène de una obra audiovisual.

Conocer las principales teorías que abordar la realización audiovisual. 

 

 

;

Dades generals

Codi: 22529
Professor/a responsable:
ORTIZ DIAZ-GUERRA, MARIA JESUS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix