Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Producción y Realización en Medios Audiovisuales” pertenece al módulo 9 Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria. Las destrezas, habilidades y competencias a adquirir en esta asignatura son (1) conocer y aplicar los procesos de producción y realización audiovisual (2) identificar y apreciar los estilos realista, formalista y clásico y (3) reflexionar sobre la relación entre forma y contenido.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG13 : Compromís ètic.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
- CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
- CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
- CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
- CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
- CE51 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE53 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE54 : Habilitats de direcció per a la implementació de la realització.
- CE56 : Habilitats per a elaborar vídeo empresarial i institucional.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector, a més de les funcions que en defineixen l'exercici.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
- Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
- Gestionar de manera proactiva el procés d'aprenentatge.
- Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
- Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
- Reconèixer i valorar les diverses teories de la realització.
- Identificar i aplicar el concepte posada en escena (mise-en scéne) audiovisual.
- Distingir, apreciar i aplicar l'ús formalista o realista de la posada en imatges.
- Reflexionar sobre la relació entre forma i contingut.
- Presentar un guió tècnic.
- Ser capaç de gravar les imatges d'un vídeo promocional amb una posada en imatges adequada al contingut.
- Ser capaç de relacionar forma i contingut.
- Ser capaç d'utilitzar metàfores visuals.
- Reconèixer i valorar diferents discursos cinematogràfics: discurs clàssic, discurs modern, discurs postmodern.
- Comprendre el paper que juga la cultura en l'elaboració del discurs audiovisual.
- Ser capaç d'utilitzar adequadament una càmera de vídeo digital.
- Ser capaç d'utilitzar adequadament una edició de vídeo digital, des de la captura d'imatges fins a l'exportació del treball muntat i postproduït.
- Explicar les característiques singulars de la producció audiovisual publicitària.
- Explicar les tendències de la producció audiovisual publicitària.
- Distingir entre agència publicitària i productora audiovisual publicitària i enumerar-ne les funcions.
- Reconèixer el treball del producer i enumerar-ne les funcions.
- Conèixer la problemàtica del concepte de producció.
- Definir els membres i les funcions de l'equip de producció.
- Definir els membres i les funcions de l'equip de realització.
- Ser capaç de fer un guió tècnic partint d'un guió literari i fer-ne els desglossaments de producció i el pla de treball.
- Ser capaç de concebre la posada en imatges adequada.
- Conèixer les necessitats d'enregistrament i de muntatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Distinguir los conceptos de realismo y formalismo.
Conocer el concepto de embodiment.
Reconocer y valorar concepto de estilo visual y de auteur.
Identificar y aplicar el concepto mise-en scéne audiovisual o puesta en imágenes.
Distinguir, apreciar y aplicar el uso formalista o realista de la puesta en imágenes.
Analizar la relación entre forma y contenido.
Ser capaz de escribir, grabar y editar un diálogo que cumpla las normas las normas del discurso clásico.
Ser capaz de escribir, grabar y editar un diálogo que rompa las normas las normas del discurso clásico.
Ser capaz de escrivir, grabar y editar un vídeo publicitario.
Ser capaz de relacionar forma y contenido.
Ser capaz de reconocer y pareciar metáforas visuales utilizadas en el cine.
Reconocer y valorar distintos discursos cinematográficos: discurso clásico, discurso moderno, discurso postmoderno.
Comprender el papel que juega la cultura en la elaboración del discurso audiovisual.
Reconocer el trabajo del Producer y el Executive Producer.
Saber definir los miembros del equipo de producción y sus funciones.
Saber definir los miembros del equipo de realización y sus funciones.
Ser capaz realizar un guión técnico partiendo de un guión literario, de realizar los desgloses de producción y el plan de trabajo.
Ser capaz de analizar y apreciar la mise-en-scène de una obra audiovisual.
Conocer las principales teorías que abordar la realización audiovisual.
;