Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
L'assignatura pertany al "Mòdul 9: Coneixements i tècniques aplicats a la comunicació publicitària." Per a poder superar l'assignatura amb èxit, és recomanable haver aprovat amb anterioritat Técnicas de Comunicació Audiovisual que s'imparteix en 2º curs. Les destreses, habilitats i competències a adquirir en aquest mòdul són: (1) capacitat i habilitat per a gestionar els processos d'adreça-realització dels diversos mitjans audiovisuals i (2) habilitat per al maneig de les tècniques i procediments de composició fotogràfica, cinematogràfica, televisiva i hipermedia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES33 : Estudi de les possibilitats i recursos de les tecnologies per a la comunicació audiovisual i coneixements bàsics sobre els sistemes tècnics utilitzats per a processar, elaborar i executar la comunicació, especialment la publicitària i la de les relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
- CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aprendre a escriure un guió audiovisual.
- Distingir una narració audiovisual d'altres tipus de discurs.
- Reconèixer i aplicar les regles de la continuïtat en les narracions audiovisuals.
- Conèixer i aplicar les diverses concepcions temporals en les narracions audiovisuals.
- Analitzar i aplicar els diferents punts de vista en les narracions audiovisuals.
- Analitzar i aplicar els diversos narradors audiovisuals.
- Reconèixer i ser capaç d'utilitzar la terminologia audiovisual per a comunicar-se amb els realitzadors publicitaris.
- Ser capaç d'observar i descriure els discursos audiovisuals.
- Ser capaç de comprendre i utilitzar els equips d'enregistrament i muntatge digital.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials que afavorisquen la interacció.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Reconèixer i dominar els elements bàsics de la narrativa audiovisual.
Reconèixer i saber aplicar el concepte de raccord, tipus de muntatge i transicions.
Reconèixer i saber aplicar el concepte de fals raccord.
Saber aplicar creativamente el concepte de pantalla partida a un video.
Dominar la distinció entre història i discurs.
Identificar la tiplogía dels narradors i la importància de la focalització.
Conèixer el concepte narratiu de personatge.
Reconèixer l'organització espai-temporal de la narració audiovisual.
Saber escriure, gravar i editar un diàleg segons les normes clàssiques.
Saber escriure, gravar i editar un anunci.
Conèixer els arguments arquetípicos i la seua aplicació a la publicitat.
Reconèixer i aplicar els conceptes de suspens i sorpresa.
;