Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  CORPORATE IMAGE

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

La asignatura Imagen Corporativa tiene carácter obligatorio dada su importancia en el perfil formativo y profesional del estudiante de Grado en Publicidad y Relaciones Públicas.

Los intangibles son hoy la principal fuente de valor para las organizaciones, de ahí la importancia para formar a los estudiantes en su identificación, análisis, gestión y puesta en valor.

Uno de los perfiles profesionales que contempla el Libro Blanco para este Grado es precisamente el del gestor de recursos y activos intangibles, como profesional que planifica y gestiona de forma integral los procesos de comunicación, el branding corporativo u otros recursos intangibles, como la marca, la cultura, el diálogo con los grupos de interés o la reputación y confianza, entre otros. La materia pertenece al módulo “Gestión de Intangibles Corporativos: imagen, comunicación, marca y otros intangibles corporativos”.

En Imagen Corporativa se aborda el estudio de los recursos y activos intangibles en las organizaciones y su gestión estratégica, incidiendo especialmente en los no meramente comunicativos, algunos de ellos ya tratados en la asignatura Comunicación Corporativa, impartida en el curso anterior y también incluida en el mismo módulo.

En la asignatura nos aproximamos de forma teórica y práctica al dominio de la imagen y gestión de la marca y reputación corporativas, así como de productos, servicios o proyectos, tanto en grandes corporaciones, empresas medianas o pequeñas, instituciones y entidades sin ánimo de lucro.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.
  • CG4 : Basic understanding of the profession.
  • CG9 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES10 : Study the management of knowledge and the intangible assets of organisations and their communication programmes.
  • CES12 : Study the department of communication in companies and institutions and the skills and techniques needed to manage them.
  • CES13 : Understand the management of corporate communication in institutions and companies, both public and private.
  • CES9 : Study the configuration of the public image of organisations.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE16 : Ability to identify, evaluate, manage and protect the intangible assets of the company.
  • CE17 : Ability to adapt to organisational aims.
  • CE18 : Ability to manage the internal communications of companies.
  • CE19 : Ability to identify, classify and communicate effectively with different audiences.
  • CE20 : Capacity and ability to create, apply and audit communications plans.
  • CE21 : Capacity and ability to act as experts in the strategic management of image, identity, culture and corporate social reputation of companies.
  • CE26 : Capacity to take strategic decisions.
  • CE29 : Capacity for the objective analysis of reality and the extraction of valid considerations.
  • CE32 : Capacity for creativity and innovation: capacity to evolve towards the unknown, starting with a solid understanding of the project and strategy to be followed.
  • CE36 : Capacity and ability to create, design and develop graphic elements, images, symbols and text.
  • CE37 : Ability to innovate and develop new media and vehicles.
  • CE54 : Directing skills to implement the execution.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

General

Code: 22522
Lecturer responsible:
OLIVARES DELGADO, FERNANDO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught