Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

La asignatura Técnicas de comunicación audiovisual forma parte del módulo 9, “Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria”, del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas, y esencialmente consiste en el estudio teórico-práctico de las herramientas, las técnicas y los procedimientos audiovisuales aplicados a la creación publicitaria.
Pese a que no se establecen requisitos previos, a fin de seguir adecuadamente la asignatura se recomienda haber cursado Comunicación y Medios Audiovisuales.
Para el alumnado del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas esta asignatura constituye la primera y principal aproximación de carácter técnico a los medios audiovisuales. Lo aprendido en ella será aplicado y desarrollado en otras asignaturas que le siguen en el plan de estudios, como es el caso de las obligatorias Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicidad y Producción y Realización en Medios Audiovisuales, y de las optativas Postproducción Audiovisual en Publicidad y Fotografía Publicitaria.
Así pues, la asignatura Técnicas de comunicación audiovisual pretende servir de introducción al ámbito de los medios audiovisuales desde la perspectiva de las herramientas, las técnicas y los procedimientos implicados en los procesos de comunicación e información audiovisual que tan presentes están en el campo de la publicidad y las relaciones públicas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES33 : Estudi de les possibilitats i recursos de les tecnologies per a la comunicació audiovisual i coneixements bàsics sobre els sistemes tècnics utilitzats per a processar, elaborar i executar la comunicació, especialment la publicitària i la de les relacions públiques.
  • CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
  • CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
  • CE51 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
  • CE52 : Habilitats i tècniques per a la comunicació analògica i digital en la publicitat i les relacions públiques.
  • CE56 : Habilitats per a elaborar vídeo empresarial i institucional.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector i les tasques que en defineixen l'exercici.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
  • Conèixer els principis tecnològics elementals vinculats a la comunicació audiovisual, incloent els fonaments de la digitalització i de la tecnologia digital.
  • Comprendre el funcionament bàsic de la fotografia, el cinema, el vídeo i la televisió com a mitjans tècnics.
  • Comprendre el funcionament bàsic dels equips i sistemes de sonorització.
  • Comprendre el funcionament bàsic dels equips i sistemes d'il·luminació professional.
  • Comprendre el funcionament bàsic dels equips i sistemes informàtics aplicats a la postproducció audiovisual.
  • Reconèixer i valorar els principals recursos tecnològics audiovisuals disponibles, atenent a les aplicacions, usos i limitacions en l'àmbit de la comunicació publicitària i de relacions públiques.
  • Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques d'operació de càmera fotogràfica, atenent a les principals conseqüències expressives derivades de l'ús.
  • Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques d'operació de càmera de vídeo-televisió, atenent a les principals conseqüències expressives derivades de l'ús.
  • Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques de la presa de so, atenent a les principals conseqüències expressives que se'n deriven.
  • Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques en il·luminació per a audiovisuals, atenent a les principals conseqüències expressives que se'n deriven.
  • Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques de l'edició no lineal de video, atenent a les principals conseqüències expressives i de producció que se'n deriven.
  • Conèixer i utilitzar els principals termes tècnics implicats en la captació i reproducció d'imatge per a produccions audiovisuals i per a esdeveniments publicitaris i de relacions públiques.
  • Conèixer i utilitzar els principals termes tècnics implicats en la sonorització de produccions audiovisuals i d'esdeveniments publicitaris i de relacions públiques.
  • Conèixer i utilitzar els principals termes tècnics implicats en la il·luminació de produccions audiovisuals i d'esdeveniments publicitaris i de relacions públiques.
  • Conèixer i utilitzar els principals termes tècnics referits a les instal·lacions professionals destinades a la comunicació audiovisual publicitària.
  • Conèixer i utilitzar les denominacions dels principals oficis i càrrecs tècnics implicats en la comunicació audiovisual publicitària.
  • Comprendre i aplicar els principals controls tècnics de la càmera fotogràfica, atenent a les conseqüències i possibilitats expressives derivades.
  • Comprendre i aplicar els principals controls tècnics de la càmera de vídeo-televisió, atenent a les conseqüències i possibilitats expressives derivades.
  • Comprendre i aplicar els principals recursos i controls tècnics utilitzats en la presa i l'enregistrament sonor, atenent a les conseqüències i possibilitats expressives derivades.
  • Comprendre i aplicar els principals recursos i controls tècnics utilitzats en il·luminació professional, atenent a les conseqüències i possibilitats expressives derivades.
  • Comprendre i aplicar els recursos tècnics informàtics utilitzats en la postproducció audiovisual, atenent a les conseqüències i possibilitats expressives derivades.
  • Conèixer les instal·lacions tècniques utilitzades en fotografia, cinema, vídeo i televisió.
  • Reconèixer i valorar els principals equips tècnics utilitzats en la comunicació audiovisual publicitària i de relacions públiques, atenent a les possibilitats, aplicacions i limitacions.
  • Reconèixer i valorar els principals suports i formats audiovisuals utilitzats en la comunicació audiovisual publicitària i de relacions públiques, atenent a les possibilitats, aplicacions i limitacions.
  • Reconèixer, valorar i conceptualitzar els diversos estàndards i qualitats tècniques exigides en les aplicacions professionals de publicitat i relacions públiques.
  • Comprendre i utilitzar la documentació de caràcter tècnic emprada en els processos de producció audiovisual publicitària i de relacions públiques.
  • Analitzar, valorar i gestionar la relació entre els requeriments creatius i conceptuals derivats de la comunicació audiovisual publicitària i les conseqüents necessitats i possibilitats tècniques.
  • Comprendre i aplicar els principals procediments i tècniques audiovisuals emprats en la comunicació publicitària i de relacions públiques.
  • Comprendre i aplicar els principals procediments i tècniques de sonorització emprats en la comunicació publicitària i de relacions públiques.
  • Comprendre i aplicar els principals procediments i tècniques d'il·luminació emprats en la comunicació publicitària i de realcions públiques.
  • Comprendre i aplicar els principals procediments i tècniques digitals i multimèdia emprades en la comunicació publicitària i de relacions públiques.
  • Comprendre i aplicar les tècniques audiovisuals bàsiques per a fer vídeos empresarials i institucionals.
  • Comprendre i aplicar les tècniques bàsiques de sonorització per a fer vídeos empresarials i institucionals.
  • Comprendre i aplicar les tècniques bàsiques d'il·luminació per a fer vídeos empresarials i institucionals.
  • Comprendre i aplicar les tècniques elementals de postproducció per a fer vídeos empresarials i institucionals.
  • Analitzar, valorar i gestionar la relació entre els plantejaments creatius i conceptuals i les possibilitats i necessitats tècniques requerides per a fer vídeos empresarials i institucionals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

El objetivo prioritario de esta asignatura es aprender a generar imágenes correctamente, teniendo en mente las necesidades de los futuros profesionales. Las competencias que se adquieren al cursarla podrán ser aplicadas a los ámbitos de la fotografía, el vídeo, la televisión, el cine, los medios on-line y la publicidad audiovisual. No obstante, y siguiendo a Martín San Román (2010), pondremos nuestra mayor atención en aquellas imágenes cuyo propósito es comunicar algo a alguien, dejando de lado las imágenes cuyo fin es la mera expresión de su autor, más cercanas al arte. En definitiva, se busca que el alumnado adquiera lo que Pericot (1987) define como competencia comunicativa, mediante la “alfabetidad visual”, que no sólo consiste en saber leer imágenes, sino en saber generarlas de forma que se controle su significado.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22518
Professor/a responsable:
GARCIA ESCRIVA, VICENTE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix