Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

El Grado de Publicidad y Relaciones Públicas debe proporcionar un conocimiento exhaustivo de todos los elementos que conforman y se interrelacionan en el sistema de la comunicación, especialmente publicitaria y de relaciones públicas, para su aplicación a la realidad de las organizaciones y para el desarrollo de una actitud estratégica. Los titulados deberán ser capaces de comunicarse y expresarse con coherencia y corrección en su ejercicio profesional; han de  ser capaces de construir, planificar y evaluar acciones y discursos propios de la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas para la elaboración de campañas de comunicación y deben conocer las teorías, categorías y conceptos que más han incidido en las diferentes ramas de investigación, desarrollo e innovación de la comunicación empresarial e institucional así como su necesidad de autorregulación por sus consecuencias éticas y socio-culturales.

El Grado está organizado en trece módulos, en los que se agrupan las distintas materias. La asignatura Lenguaje publicitario se inscribe en el módulo ‘Creatividad en Comunicación Publicitaria y de las Relaciones Públicas’ y tiene por objeto el “análisis de la publicidad como forma de comunicación informativo-persuasiva y sus implicaciones en el ámbito del lenguaje”, tratando de manera fundamental los siguientes contenidos:

  • Características generales del lenguaje publicitario.
  • La adaptación del lenguaje a los distintos públicos, medios, soportes y formatos.
  • Caracterización del lenguaje informativo, persuasivo y disuasorio. Su uso en la publicidad comercial, política y social.
  • Fundamentos de retórica y su aplicación a la creación de mensajes publicitarios.

Los contenidos de la asignatura, resultando de interés para el ejercicio de todos los perfiles profesionales del Grado, son especialmente relevantes para el de Creativo.

La asignatura guarda una estrecha relación con todas las del módulo en que se inscribe y muy especialmente con Elaboración de textos publicitarios.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
  • CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.
  • CG6 : Oral and written communication in one's native language.
  • CG7 : Research skills.
  • CG8 : Basic computer skills.
  • CG9 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
  • CG11 : Interpersonal relationship skills.
  • CG12 : Recognition of diversity and multiculturalism.
  • CG13 : Ethical commitment.
  • CG14 : Abilities for criticism and self-criticism.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacity to learn.
  • CG16 : Capacity to adapt to new situations.
  • CG17 : Capacity to create new ideas (creativity).

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES21 : Theoretical and practical understanding of the elements, forms and processes of advertising discourses and other forms of communication and their evolution.
  • CES23 : Understand the processes for preparing and analysing advertising messages and their codes.
  • CES24 : Study the strategies and processes aimed at the creation, production and execution of advertising messages using the different vehicles and communications media.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE19 : Ability to identify, classify and communicate effectively with different audiences.
  • CE29 : Capacity for the objective analysis of reality and the extraction of valid considerations.
  • CE32 : Capacity for creativity and innovation: capacity to evolve towards the unknown, starting with a solid understanding of the project and strategy to be followed.
  • CE39 : Writing, stylistic, narrative and rhetorical resource skills: written, visual and audiovisual.
  • CE40 : Capacity to communicate fluently and richly in a professional context (orally and in writing).

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

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General

Code: 22516
Lecturer responsible:
GARCIA IRLES, MONICA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught