Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2017-18

El estudio de la creatividad como capacidad del ser humano se aborda, básicamente, desde tres perspectivas: la creatividad como proceso, la creatividad como producto y la personalidad creativa. Fundamentos de la creatividad tiene como objetivos básicos, profundizar en el conocimiento del concepto de creatividad, en las teorías explicativas existentes así como en los métodos de creación. Introduce al alumno en el estudio de la personalidad y actitud creativas y en el tipo de pensamiento que favorece las producciones creativas. Por lo tanto, promueve el conocimiento del proceso creativo y su aplicación en el ámbito de la comunicación persuasiva, por lo que se relaciona con todas aquellas asignaturas en las que la innovación sea un valor. Específicamente está relacionada con Estrategia Creativa y Conceptualización que se imparte en 3º.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.
  • CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG7 : Research skills.
  • CG9 : Decision making.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG17 : Capacity to create new ideas (creativity).

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES22 : Understand the methods and techniques of creative thinking and its application to the communication process, especially advertising and public relations.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE32 : Capacity for creativity and innovation: capacity to evolve towards the unknown, starting with a solid understanding of the project and strategy to be followed.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18

No data

 

 

;

General

Code: 22513
Lecturer responsible:
ORBEA MIRA, JESUS
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught