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Course description
  THEORY OF PUBLIC RELATIONS

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

Teoría de las RR.PP. es una asignatura cuyo objetivo didáctico principal es el aprendizaje por parte del alumnado de los fundamentos teóricos y conceptuales de la disciplina de las relaciones públicas y su relación con otros elementos afines, así como la evolución histórica de la actividad desde sus inicios como práctica, hasta su aplicación interna y externa en las organizaciones actuales. Pertenece a la materia denominada “Teoría e historia de la Publicidad y las Relaciones Públicas”. En esta materia, será objeto de estudio los fundamentos teóricos y conceptuales de la publicidad y las relaciones públicas y el panorama general de estas disciplinas en la actualidad. Se diferenciará el concepto de publicidad y de relaciones públicas de otras formas de comunicación persuasiva, examinando su dimensión económica y social. Se estudiarán la publicidad y las relaciones públicas como actividades planificadas y organizadas, los elementos que conforman su estructura general básica de sus sistemas publicitarios, así como la evolución histórica de la actividad publicitaria (manifestaciones, corrientes, sector profesional) y de las relaciones públicas desde sus orígenes hasta la actualidad.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
  • CG11 : Interpersonal relationship skills.
  • CG14 : Abilities for criticism and self-criticism.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacity to learn.
  • CG16 : Capacity to adapt to new situations.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES10 : Study the management of knowledge and the intangible assets of organisations and their communication programmes.
  • CES12 : Study the department of communication in companies and institutions and the skills and techniques needed to manage them.
  • CES4 : Theoretical-practical knowledge of advertising and public relations, their processes, organisational structures and diachronic evolution.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
  • CE17 : Ability to adapt to organisational aims.
  • CE18 : Ability to manage the internal communications of companies.
  • CE19 : Ability to identify, classify and communicate effectively with different audiences.
  • CE20 : Capacity and ability to create, apply and audit communications plans.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

General

Code: 22509
Lecturer responsible:
LOPEZ BERNA, SONIA MARIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught