Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ II

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Los titulados en Publicidad y RR. PP. deberán ser capaces de comunicarse y expresarse con coherencia y corrección en su ejercicio profesional; han de ser capaces de construir, planificar y evaluar acciones y discursos propios de la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas para la elaboración de campañas de comunicación y deben conocer las teorías, categorías y conceptos que más han incidido en las diferentes ramas de investigación, desarrollo e innovación de la comunicación empresarial e institucional así como su necesidad de autorregulación por sus consecuencias éticas y socio-culturales. Es precisamente con este último objetivo con el que se conecta la asignatura Fundamentos de la Comunicación II, una de las cuatro en las que se concreta la materia fundamental de Comunicación (conformada además por otras tres asignaturas de 6 créditos cada una: “Fundamentos de la comunicación I”, “Comunicación y medios escritos” y “Comunicación y medios audiovisuales”).

 

El objetivo genérico de Fundamentos de la Comunicación II, cuyo descriptor reza “Estudio de las escuelas y modelos marco de las teorías de la comunicación y de la comunicación colectiva. Evolución histórica” el de orientar al estudiante lego y darle a conocer la esencia de los términos, relaciones, operaciones, referentes, fenómenos y estructuras así como discusiones y enfoques esenciales en el campo de la comunicación masiva, y poner a su alcance mecanismos e instrumentos para que pueda ir ampliando a lo largo de los tres cursos restantes su formación. Nuestro fin es el de dar al discente capacidad cognoscente e interpretativa sobre los elementos de la comunicación y sus evolución, procesos y formas.

 

En este contexto, Fundamentos de la Comunicación II está estrechamente ligada con la asignatura homónima Fundamentos de la Comunicación I, que sentará las bases para poder cursarla. Asimismo, se ve relacionada con las otras asignaturas integradas en el plan de estudios en la materia fundamental Comunicación y con otras materias fundamentales como Historia, Derecho, Economía, Psicología y Sociología

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>interpersonals

  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
  • CG13 : Compromís ètic.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>sistemàtiques

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES1 : Coneixement i anàlisi dels processos de comunicació i informació del desenvolupament de models específics i la seua evolució diacrònica.
  • CES2 : Coneixement dels mitjans de comunicació de masses, les seues característiques, tipologies i problemàtiques.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE1 : Capacitat per a comprendre els processos globals de la comunicació i de la informació.
  • CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
  • Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
  • Expressar-se de manera correcta, verbalment i per escrit, en la seua llengua nativa.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
  • Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
  • Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
  • Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
  • Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores tant l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
  • Conceptualitzar la definició de comunicació i comunicació col·lectiva.
  • Conèixer les característiques essencials de la comunicació i la comunicació col·lectiva.
  • Conèixer els diversos models bàsics de la comunicació col·lectiva i els autors que els formulen.
  • Conèixer l'evolució històrica i el desenvolupament dels mitjans de comunicació social.
  • Comprendre i analitzar les estructures i els processos desenvolupats en la comunicació col·lectiva.
  • Reconèixer els elements bàsics que intervenen en el procés de comunicació: comunicadors, audiències, mitjans, etc.
  • Ser capaç de comprendre i analitzar les estructures i els processos desenvolupats en la comunicació col·lectiva.
  • Ser capaç de reconèixer els elements bàsics que intervenen en el procés de comunicació: comunicadors, audiències, mitjans, etc.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Los objetivos específicos aportados por el profesorado son:

Objetivos cognitivos y conceptuales:
• Interpretar las teorías de la comunicación, identificando fortalezas y debilidades.
• Conocer algunos de los autores e investigaciones emblemáticos en el estudio de la comunicación social.
• Reflexionar sobre las consecuencias y efectos de la acción mediática

Objetivos de análisis y síntesis:
• Analizar los procesos de producción y recepción de los contenidos mediáticos.
• Sintetizar las diferentes propuestas teóricas sobre el fenómeno de la comunicación.
• Formular hipótesis sobre futuras tendencias en la acción de los medios.

Objetivos actitudinales:
• Despertar el propio interés por los procesos de la comunicación social y la investigación en este ámbito.
• Interiorizar el pensamiento crítico, el valor de la tolerancia y de la responsabilidad.
• Asumir cierta prudencia y sensibilidad social en relación a las repercusiones que sus acciones presentes y futuras, como futuro profesional, puedan tener sobre la sociedad.

Objetivos de habilidades o aplicación:
• Desarrollar la propia capacidad de observación e interpretación.
• Aprender a trabajar en equipo.
• Relacionar los contenidos aprendidos con otras asignaturas del plan de estudio.

 

 

 

 

Dades generals

Codi: 22507
Professor/a responsable:
GONZALEZ DIAZ, CRISTINA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix