Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Es tracta de la segona assignatura de matemàtiques programada per el primer curs. Com a continuació de l’assignatura Matemàtiques I, cursada al primer quadrimestre, presenta les eines del Càlcul, ara amb més d’una variable. El nucli central de l’assignatura són les tècniques d’optimització matemàtica aplicades a problemes de l’entorn economic.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat de treballar en equip.
- CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
- CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
- CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
- CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Capacitat de síntesi.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
- CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
- CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
- CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
- CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
- CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
- CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
- CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
- CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Maneig del llenguatge matemàtic i la seua utilització en la representació i interpretació de models econòmics.
- Habilitat per a la utilització del raonament matemàtic per a la seua aplicació en situacions reals del món econòmic.
- Ser capaç d'utilitzar tècniques informàtiques per a la resolució de problemes.
- Capacitat d'accedir a la informació econòmica oferida a través de models matemàtics.
- Capacitat per a l'anàlisi i la resolució de problemes individualment i formant part d'un grup.
- Coneixement i maneig de les eines pròpies del càlcul en diverses variables i la seua interpretació/aplicació a l'entorn econòmic.
- Habilitat per a utilitzar les tècniques d'optimització matemàtica, maneig de programari informàtic adequat i aplicació a l'entorn econòmic.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
L’objectiu d’aquesta assignatura és introduir els estudiants en la utilització de les tècniques matemàtiques per a la resolució del diferents problemes d’optimització que es presenten en diversos àmbits de l'Economia i ADE.
;