Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La asignatura de Planificación de la Intervención Social es una asignatura optativa del cuarto curso del Grado en Sociología. Se vincula con las asignaturas de la titulación que tienen que ver con metodología y técnicas de investigación social como Teoría y práctica de la encuesta en 2º y las asignaturas de 3º de Técnicas cualitativas,  Análisis de datos I y II y Análisis de información cualitativa, y también con aquellas que permiten un diagnóstico y categorización social (Estructura Social en 2º y Procesos sociales I: Desigualdad y Exclusión social). Esta asignatura permitirá poner en práctica estrategias para el diagnóstico y la planificación de la intervención social.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CTUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CTUA3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques de formació professional (saber fer)

  • CEH3 : Capacitats en la planificació, disseny i execució de projectes d'intervenció social i polítiques públiques orientades a l'abordatge de problemes socials.

 

Competències específiques de formació personal (saber estar, ser)

  • CEE2 : Assumpció dels valors democràtics i compromís amb el respecte als drets humans i la no-discriminació per motius de sexe, classe, raça, ètnia, nació, edat, opinió o discapacitat.
  • CEE3 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.

 

Competències transversals

  • CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CT2 : Capacitat d'organització i planificació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

- Conèixer els principis, nivells i fases del procés d'intervenció social

- Comprendre el significat de la interdisciplinarietat intersectorialitat, sostenibilitat i participació en la intervenció social

- Conèixer les principals metodologies de la planificació social

- Elaborar plans, programes i projectes d'intervenció social

- Valorar la necessitat de la planificació en els processos d'intervenció social

- Assumir un compromís ètic en la planificació de la intervenció social

- Mostrar una actitud favorable per a treballar en equips interdisciplinaris

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Objetivos específicos aportados por el profesorado (2016-17)

Proporcionar aproximaciones a la realidad social contemporánea y a la comprensión de los fenómenos socioeconómicos, políticos y culturales característicos de nuestro tiempo, y especialmente a la planificación, diseño  y ejecución de proyectos sociales: Competencias CEH3.


Definir los principales conceptos, fases y técnicas relacionados con la intervención. Los/as estudiantes han de aprender que la teoría ayuda a desempeñar mejor el trabajo profesional. Competencias CT1 y CT2.
Establecer relaciones profesionales al objeto de identificar la forma más adecuada de
intervención. Competencias CEE2 y CEE3.

 

 

;

Dades generals

Codi: 23043
Professor/a responsable:
ALBERT GUARDIOLA, MARIA CARMEN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: SOCIOLOGIA II
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix