Competencies and objectives
- Course context for academic year 2017-18
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
Course context for academic year 2017-18
Hoy más que nunca, resulta clave para el profesional de la Sociología el desarrollo de una comprensión reflexiva en torno a la comunicación, sus interrelaciones y relevancia. En concreto, el estudio de la influencia social de los medios de comunicación de masas y de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación puede considerarse un contenido esencial para los tres perfiles profesionales que se proponen desde la Universidad de Alicante: intervención social, investigación social aplicada y políticas públicas.
Por un lado, el análisis del papel que la comunicación mediada juega en las sociedades contemporáneas y, por otro, las posibilidades que tal análisis ofrece a la hora de emplear esta comunicación con diferentes objetivos (cambio social, comunicación política, proyectos de desarrollo, etc.) pueden considerarse componentes básicos en la formación del futuro profesional de la sociología.
Esta asignatura se inserta en la materia "cultura y cambio social", que tiene como objetivo general el análisis de los fenómenos socioculturales como elemento fundamental de los procesos sociales.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
UA Basic Transversal Competences
- CTUA2 : Computer and information skills.
- CTUA3 : Oral and written communication skills.
Specific Disciplinary Training Competences (Theoretical)
- CES2 : Analysis of the main features of the modern historical system (structure) and the transformations and evolution of contemporary societies.
- CES3 : Understanding and mastery of social science methodology, its statistical tools, methods and basic and advanced social research techniques, both quantitative and qualitative.
Specific Disciplinary Training Competences (Practical)
- CEH2 : Understanding of and ability to produce and analyse quantitative and qualitative data and gather secondary information.
Specific Disciplinary Training Competences (Conduct, Presence)
- CEE1 : Critical attitude to doctrines (main currents, dominant paradigms) and social practices.
Transversal Competences
- CT1 : Capacity for analysis and synthesis.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
No data
;