Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
DIRECCIÓ DE RECURSOS HUMANS II

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Los principales perfiles profesionales o ámbitos de actuación profesional derivados de la investigación realizada entre los expertos en la materia para el Título de Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos han sido:

1)    Graduado social.

2)    Dirección y gestión de recursos humanos.

3)    Gestión, mediación e intermediación en el mercado de trabajo: agentes de empleo y desarrollo local.

4)    Prevención de riesgos laborales.

5)    Administraciones públicas.

6)    Auditoría sociolaboral.

 

Esta asignatura se centra específicamente en desarrollar competencias válidas para el segundo y tercer perfil de los mencionados, puesto que se centra en desarrollar los conocimientos y habilidades necesarios para poder trabajar dentro del ámbito de los recursos humanos.

La materia Dirección de Recursos Humanos se encuentra ubicada entre segundo y tercer curso, estando dividida en dos partes. Para su estudio es conveniente que el alumno haya recibido una formación básica en Fundamentos de Administración y Dirección de Empresas, Organización y métodos de trabajo, Psicología y que tenga ya las principales nociones de Derecho del Trabajo.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat per a interrelacionar les diferents disciplines que configuren les relacions laborals.
  • CG4 : Capacitat per a aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG7 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CG8 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE12 : Capacitat per a aplicar tècniques quantitatives i qualitatives d'investigació social a l'àmbit laboral.
  • CE16 : Capacitat de transmetre i comunicar-se per escrit i oralment usant la terminologia i les tècniques adequades.
  • CE17 : Capacitat per a aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació en diferents àmbits d'actuació.
  • CE18 : Capacitat per a seleccionar i gestionar informació i documentació laboral.
  • CE3 : Capacitat per a participar en l'elaboració i disseny d'estratègies organitzatives, desenvolupant l'estratègia de recursos humans de l'organització.
  • CE4 : Capacitat per a aplicar tècniques i prendre decisions en matèria de gestió de recursos humans (política retributiva, de selecció).
  • CE5 : Capacitat per a dirigir grups de persones.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Seleccionar i gestionar informació de recursos humans.
  • Saber desenvolupar estratègies, aplicar tècniques i prendre decisions quant a recursos humans (formació, plans de carrera, retribució).
  • Comprendre la manera com s'analitza, es dissenya i s'implanta un pla estratègic de recursos humans en una empresa.
  • Aptitud per al diagnòstic de les polítiques i pràctiques de recursos humans que està seguint realment una empresa i els problemes vinculats a aquestes, amb especial atenció a les conseqüències econòmiques i humanes.
  • Establir solucions teoricopràctiques als problemes identificats i plasmar-les en informes o documents d'intencions que servisquen com a alternativa per a una posterior presa de decisions.
  • Usar un vocabulari específic correcte i el registre escrit adequat. Saber comunicar-se en públic eficaçment.
  • Detectar i saber trobar solucions a problemes vinculats a la discriminació de gènere o d'una altra índole en els processos de recursos humans (especialment promoció i retribució).

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

 

 

  • Comprender la forma en que se analiza, diseña e implanta un plan estratégico de recursos humanos en una empresa. 
  • Aptitud para el diagnostico de las políticas y prácticas de recursos humanos que está siguiendo realmente una empresa y todos los problemas vinculados a las mismas, destacando las consecuencias económicas y humanas de éstos.
  • Establecer soluciones teórico-prácticas a los problemas identificados y plasmarlas en informes o documentos de intenciones que sirvan como alternativa para una posterior toma de decisiones.

 

 

 

Dades generals

Codi: 28022
Professor/a responsable:
DE JUANA ESPINOSA, SUSANA AMALIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix