Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
CONTEXTUALIZACIÓN. Tiene como objetivo situar la asignatura en el perfil profesional, en el plan formativo del grado y su coordinación con el resto de asignaturas.
Es necesario incluir esta asignatura de introducción a la Criminología al comienzo de los estudios de grado, ya que va a aportar al alumno una serie de conocimientos básicos sin los que le será difícil comprender asignaturas posteriores. Se trata de una asignatura de presentación de los contenidos que va a estudiar posteriormente en otras asignaturas. La familiarización con la terminología criminológica será igualmente de gran ayuda para la comprensión de las materias que se van a impartir en cursos posteriores.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG.1 : Capacitat per a la recerca, l'anàlisi i la síntesi de la informació.
- CG.2 : Capacitat per a treballar en equip: col·laborar amb els altres i contribuir a un projecte comú.
- CG.3 : Capacitat d'aprenentatge autònom i adaptació a situacions noves.
- CG.5 : Capacitat per a la crítica i l'autocrítica.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Ser capaç de descriure els conceptes fonamentals en l'àmbit de la psicologia, la sociologia, el dret i les ciències naturals que són necessaris per a analitzar d'una forma global el fenomen criminal i la desviació.
- CE2 : Ser capaç de descriure les aproximacions teòriques fonamentals al fet delictiu, a la victimització i a les respostes davant del crim i la desviació.
- CE3 : Ser capaç d'extraure i sintetitzar informació de diferents fonts ¿incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació¿, de dissenyar i aplicar estratègies d'investigació apropiades per a la recopilació de dades usant mètodes quantitatius i qualitatius, i ser capaç d'aplicar tècniques bàsiques estadístiques, quan siga necessari, sobre qüestions relatives al crim i a la victimització.
- CE4 : Ser capaç de descriure i valorar processos socials i polítics de victimització i criminalització a la llum de les teories criminològiques (dinàmiques existents entre la víctima, el crim, la conducta desviada i els principals agents i institucions relacionats amb la resposta davant el fet delictiu i la desviació).
- CE7 : Ser capaç d'identificar els principis i processos, incloent-hi els drets humans i llibertats públiques, en els quals se sustenten els sistemes de justícia penal i juvenil, com també d'execució de penes i mesures de seguretat i de resolució alternativa de conflictes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer des d'una perspectiva empírica els paradigmes més rellevants en criminologia.
- Conèixer com ajuden els coneixements científics a comprendre millor el fenomen delictiu.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;