Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

La asignatura Bienestar Psicológico y Gastronomía, del Grado en Gastronomía y Artes Culinarias de la Universidad de Alicante se articula a través de diferentes temas y unidades que permitirán al alumnado adquirir conocimientos sobre los procesos psicológicos relacionados con la gastronomía que fomentan el bienestar psicológico en los comensales. En este sentido, el alumnado que curse la presente asignatura conocerá las características de los alimentos moduladores del estado de ánimo, así como sus implicaciones neurogastronómicas y su capacidad para fomentar la felicidad en los comensales. Por otro lado, adquirirá conocimientos sobre la aplicación de terapias psicológicas de tercera generación en el ámbito gastronómico, con el fin de potenciar la experiencia gastronómica e inducir un estado de ánimo positivo. Asimismo, el alumnado conocerá como desarrollar ambientes gastronómicos agradables y confortables, aplicando los principios psicológicos relacionados con los procesos sensoperceptivos desarrollados en el ámbito de la Neurogastronomía.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger
  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç de treballar en equip i d'organitzar i planificar activitats en l'àmbit de les empreses del sector gastronòmic
  • CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
  • CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
  • CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Identificar els processos psicològics implicats en el desenvolupament d'hàbits alimentaris per a la seua aplicació en el disseny de l'oferta gastronòmica
  • CE16 : Comprendre els processos cognitius, conductuals i emocionals que modulen el benestar psicològic en el context gastronòmic
  • CE17 : Comprendre els factors cognitius i emocionals implicats en la conducta de compra d'aliments
  • CE37 : Saber aplicar estratègies i habilitats psicològiques que repercutisquen en el benestar psicològic del client i dels professionals de la gastronomia

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els processos psicològics implicats en el benestar psicològic relacionat amb la gastronomia.
  • Conèixer els aliments moduladors de l'estat d'ànim, el benestar psicològic i la felicitat.
  • Conèixer les bases neuropsicològiques de l'alimentació.
  • Saber aplicar conceptes bàsics de les teràpies de tercera generació  a l'àmbit gastronòmic, per a promoure el benestar psicològic.
  • Saber aplicar la psicologia per a generar ambients relaxats i confortables en restauració, que repercutisquen en el benestar psicològic del client i dels professionals de la gastronomia.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Saber aplicar los conocimientos sobre los procesos psicológicos relacionados con la gastronomía en el fomento del bienestar psicológico de los comensales.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 21732
Professor/a responsable:
CLEMENT CARBONELL, MARIA VIOLETA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: PERSONALITAT, EVALUACIÓ I TRACTAMENT PSICOLÒGIC
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix