Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

De acuerdo con el perfil profesional propio del grado, una vez cursadas materias introductorias sobre la realidad empresarial, el alumnado de cuarto curso debe profundizar en los aspectos de la dirección estratégica para estar en disposición de enfrentarse a la gestión de empresas gastronómicas, o incluso a la creación de empresas bajo una actitud emprendedora.
En cualquiera de los dos casos, a través de esta asignatura, el alumno conocerá los aspectos más relevantes de dirección estratégica de modo que pueda desarrollar una idea de negocio a través del diseño e implantación de un plan empresarial bajo unas determinadas condiciones de mercado. Para ello, deberá tomar decisiones relativas a determinados aspectos estratégicos de la organización desde la perspectiva de la alta dirección.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç de treballar en equip i d'organitzar i planificar activitats en l'àmbit de les empreses del sector gastronòmic
  • CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
  • CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
  • CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Conèixer els impactes econòmics de les activitats gastronòmiques i entendre el funcionament dels diferents tipus de mercats
  • CE4 : Ser capaç d'aplicar els conceptes bàsics de màrqueting a l'anàlisi i gestió de l'empresa, atenent als processos de producció i comercialització, a l'orientació al client, a la rendibilitat del negoci i a la normativa vigent

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre la necessitat de desenvolupar un enfocament estratègic en l'empresa gastronòmica.
  • Conèixer les diverses opcions estratègiques que pot desenvolupar una empresa gastronòmica.
  • Saber fer una anàlisi estratègica interna i externa.
  • Dissenyar estratègies efectives d'acord amb les necessitats externes i internes.
  • Conèixer les eines per a la correcta implantació d'estratègies.
  • Saber elaborar un pla d'empresa.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

- Diagnosticar oportunidades de negocio en el sector gastronómico y conocer el proceso de creación y desarrollo de la iniciativa empresarial, analizando el papel desempeñado por los emprendedores.
- Comprender el proceso estratégico y conocer las diferentes decisiones que se toman desde la perspectiva del emprendedor.
- Identificar las oportunidades y amenazas de las nuevas ideas de negocio, junto a las fortalezas y debilidades internas, proponiendo alternativas estratégicas para introducirse en el mercado.
- Profundizar en las decisiones que afectan a cada una de las áreas funcionales de la empresa las cuales se materializan en la realización de un Plan de Empresa.
- Conocer los diferentes pasos a seguir en la puesta en marcha de una empresa gastronómica enfatizando en los aspectos jurídicos, fiscales y aquellos referidos a la calidad.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21728
Professor/a responsable:
RUIZ FERNANDEZ, LORENA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix