Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura pretende abordar la restauración colectiva desde la perspectiva de los nuevos habitos alimentarios y el papel que puede jugar dicha alternativa en la consecución de una alimentación saludable y una nutrición óptima para toda la población. Así mismo, se abordarán las características de las políticas de alimentación y nutrición y su aplicación en el análisis de resolución de problemas relacionados con la gastronomía y la restauración colectiva.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita
Competències generals
- CG1 : Ser capaç de treballar en equip i d'organitzar i planificar activitats en l'àmbit de les empreses del sector gastronòmic
- CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
- CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
- CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.
- CG7 : Saber aplicar els coneixements adquirits en l'àmbit d'estudi al món professional de la gastronomia, contribuint al desenvolupament dels Drets Humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat de gènere, de solidaritat, de protecció del medi ambient i de foment de la cultura de la pau.
Competències Específiques
- CE29 : Desenvolupar les habilitats necessàries per a dissenyar i implementar menús i procediments culinaris atenent a les necessitats de tots els col·lectius poblacionals
- CE30 : Dissenyar ofertes gastronòmiques atractives i adequades a les característiques de l'establiment i expectatives del mercat, que permeten la promoció de l'alimentació saludable en el context gastronòmic
- CE8 : Comprendre el funcionament en polítiques públiques i les oportunitats que es deriven per al sector gastronòmic
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Valorar els aspectes gastronòmics que incideixen en la restauració col·lectiva de qualitat.
- Identificar els problemes gastronòmics que plantegen els serveis de restauració col·lectiva.
- Conèixer, dissenyar i aplicar recursos didàctics relacionats amb la gastronomia i la restauració col·lectiva.
- Adaptar les intervencions de promoció de la salut i educació alimentària i nutricional a les particularitats i necessitats dels grups usuaris dels serveis de restauració col·lectiva.
- Valorar les característiques de les polítiques d'alimentació i nutrició i l'aplicació en l'anàlisi de resolució de problemes relacionats amb la gastronomia i la restauració col·lectiva.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Valorar los diferentes aspectos gastronómicos que inciden en una restauración colectiva de calidad
- Identificar los problemas de naturaleza gastronómica que se plantean en los servicios de restauración colectiva
- Conocer, diseñar y aplicar los recursos didácticos más adecuados a los objetivos educativos relacionados con la gastronomía y la restauración colectiva
- Adaptar las intervenciones de promoción de la salud y educación alimentaria y nutricional a las particularidades y necesidades de los grupos de población usuarios de los servicios de restauración colectiva
- Valorar las características de las políticas de alimentación y nutrición y su aplicación en el análisis de resolución de problemas relacionados con la gastronomía y la restauración colectiva
;