Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Economia aplicada a la gastronomia és una assignatura orientada a proporcionar als estudiants els instruments bàsics i coneixements necessaris per a comprendre de la teoria econòmica, assentar els seus coneixements sobre el mercat i interpretar el fenomen de la gastronomia des d'una perspectiva econòmica.
Es consideren les múltiples variables que poden influir en l'activitat, així com la valoració dels seus costos i beneficis, amb eines analítiques i metodològiques adequades a través de les fonts i registres d'informació més rellevants.
Economia aplicada a la gastronomia s'enquadra dins del bloc de "Empresa, direcció i administració" del Pla d'Estudis del grau en Gastronomia i Arts Culinàries; està, per tant, relacionada amb les altres assignatures d'aquest bloc i especialment amb Gestió d'empreses gastronòmiques, Màrqueting, comercialització i estratègies digitals i Direcció estratègica i emprenedoria.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita

 

Competències generals

  • CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
  • CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
  • CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Conèixer els principals indicadors, variables i fonts d'informació per a l'anàlisi econòmica del turisme i la seua relació amb el fenomen gastronòmic
  • CE3 : Conèixer els impactes econòmics de les activitats gastronòmiques i entendre el funcionament dels diferents tipus de mercats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Introduir l'alumnat als conceptes fonamentals de l'economia, a més de facilitar-li instruments per a analitzar l'entorn agrari, industrial i de serveis que envolta el sector agroalimentari i l'activitat gastronòmica i, d'aquesta manera, interpretar tendències futures i ser capaç de prendre les decisions més apropiades a partir de la informació econòmica rellevant. Saber analitzar les principals variables que afecten la competitivitat de les destinacions de turisme culinari i el paper que exerceix el sector públic i les inversions en el sector. Avaluar el potencial de desenvolupament econòmic sostenible del creixement del sector agroalimentari i el turisme culinari. Identificar l'estructura del mercat de turisme culinari espanyol, els seus desafiaments, reptes i oportunitats i el paper que exerceix en l'estructura econòmica nacional.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

1- Interpretar dades i indicadors relatius a l'estructura i evolució de l'economia.
2- Diferenciar el paper de la gastronomia en diferents situacions de desenvolupament econòmic.
3- Adquirir l'habilitat de cerca d'informació econòmica rellevant.
4- Aprendre a analitzar i interpretar la informació econòmica rellevant per a les activitats gastronòmiques.
5- Utilitzar els determinants econòmics per a la presa de decisions en les activitats gastronòmiques.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21702
Professor/a responsable:
LILLO BAÑULS, ADELAIDA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,40
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI ECONÒMICA APLICADA
    Àrea: ECONOMIA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,4
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix