Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2023-24
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Economia aplicada a la gastronomia és una assignatura orientada a proporcionar als estudiants els instruments bàsics i coneixements necessaris per a comprendre de la teoria econòmica, assentar els seus coneixements sobre el mercat i interpretar el fenomen de la gastronomia des d'una perspectiva econòmica.
Es consideren les múltiples variables que poden influir en l'activitat, així com la valoració dels seus costos i beneficis, amb eines analítiques i metodològiques adequades a través de les fonts i registres d'informació més rellevants.
Economia aplicada a la gastronomia s'enquadra dins del bloc de "Empresa, direcció i administració" del Pla d'Estudis del grau en Gastronomia i Arts Culinàries; està, per tant, relacionada amb les altres assignatures d'aquest bloc i especialment amb Gestió d'empreses gastronòmiques, Màrqueting, comercialització i estratègies digitals i Direcció estratègica i emprenedoria.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionales
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita
Competències generals
- CG2 : Mostrar capacitat de síntesi i raonament crític en l'anàlisi dels entorns gastronòmics i culinaris.
- CG3 : Resoldre tasques o realitzar treballs professionals en l'àmbit gastronòmic en el temps assignat per a açò, mantenint la qualitat del resultat.
- CG4 : Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides amb l'objecte de reduir un problema de l'àmbit d'estudi fins a un nivell manejable.
Competències Específiques
- CE2 : Conèixer els principals indicadors, variables i fonts d'informació per a l'anàlisi econòmica del turisme i la seua relació amb el fenomen gastronòmic
- CE3 : Conèixer els impactes econòmics de les activitats gastronòmiques i entendre el funcionament dels diferents tipus de mercats
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Introduir l'alumnat als conceptes fonamentals de l'economia, a més de facilitar-li instruments per a analitzar l'entorn agrari, industrial i de serveis que envolta el sector agroalimentari i l'activitat gastronòmica i, d'aquesta manera, interpretar tendències futures i ser capaç de prendre les decisions més apropiades a partir de la informació econòmica rellevant. Saber analitzar les principals variables que afecten la competitivitat de les destinacions de turisme culinari i el paper que exerceix el sector públic i les inversions en el sector. Avaluar el potencial de desenvolupament econòmic sostenible del creixement del sector agroalimentari i el turisme culinari. Identificar l'estructura del mercat de turisme culinari espanyol, els seus desafiaments, reptes i oportunitats i el paper que exerceix en l'estructura econòmica nacional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
1- Interpretar dades i indicadors relatius a l'estructura i evolució de l'economia.
2- Diferenciar el paper de la gastronomia en diferents situacions de desenvolupament econòmic.
3- Adquirir l'habilitat de cerca d'informació econòmica rellevant.
4- Aprendre a analitzar i interpretar la informació econòmica rellevant per a les activitats gastronòmiques.
5- Utilitzar els determinants econòmics per a la presa de decisions en les activitats gastronòmiques.
;