Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques:>>de coneixement
- CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia biològica, nomenclatura, convenis i unitats.
- CE10 : Comprendre les bases de la regulació de les funcions vitals dels organismes a través de factors interns i externs i identificar mecanismes d'adaptació al medi.
- CE24 : Adquirir les bases per a analitzar l'estructura i dinàmica de poblacions.
- CE25 : Relacionar les diferents interaccions entre espècies en el funcionament dels ecosistemes.
- CE26 : Adquirir les bases per a analitzar l'estructura i dinàmica de comunitats.
- CE3 : Conèixer i aplicar els mètodes matemàtics i estadístics per a validar models a partir de dades experimentals aplicades a la biologia.
- CE9 : Identificar organismes i interpretar la diversitat d'espècies en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE29 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la biologia.
- CE30 : Interpretar, avaluar, processar i sintetitzar dades i informació biològica.
- CE31 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesura i experimentació.
- CE34 : Planificar, dissenyar i executar investigacions pràctiques, i valorar-ne els resultats.
- CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesuraments en el laboratori i camp.
- CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics i tècnics tant de manera escrita com oral davant d'una audiència.
- CE37 : Saber cercar, analitzar, comprendre i redactar textos científics i tècnics.
- CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la biologia.
- CE39 : Reconèixer i valorar els processos biològics en la vida diària.
- CE40 : Relacionar la biologia amb altres disciplines.
- CE41 : Adquirir la capacitat necessària per a dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes i estudis de processos de caràcter biològic.
- CE47 : Caracteritzar, gestionar, conservar i restaurar poblacions, comunitats i ecosistemes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir una visió general i global de la biodiversitat i la seua problemàtica actual, estudiar-ne el concepte i la relació amb disciplines de la biologia, l'evolució, la sistemàtica, l'ecologia, la biogeografia, l'ecologia del paisatge i la biologia de la conservació.
- Adquirir els conceptes bàsics sobre disseny de mostreig i la seua aplicació en l'estudi i la gestió de la biodiversitat.
- Entendre els efectes de les activitats humanes sobre la biodiversitat a tots els nivells: gens, espècies, poblacions, comunitats i ecosistemes.
- Aprendre a formular una pregunta d'acord amb el problema real en la conservació de la biodiversitat i proposar un disseny experimental coherent amb aquesta.
- Aprendre el maneig de les principals eines de mesura, anàlisi, conservació i restauració de la biodiversitat i proporcionar-hi una visió general de les diverses aproximacions.
- Aprendre a desenvolupar mètodes multidisciplinaris i pràctics per a conservar i recuperar la diversitat biològica.
- Sintetitzar les bases teòriques i els mètodes d'estudi de la biodiversitat a partir de revisions d'estudis de cas i propostes concretes per a gestionar la biodiversitat i les activitats humanes en el context de la biologia de la conservació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
;