Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG10 : Desenvolupar actituds crítiques basades en el coneixement.
- CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
- CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
- CG5 : Comprometre's amb l'ètica i els valors d'igualtat, i també en la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
- CG6 : Aprendre de manera autònoma.
Competències específiques:>>de coneixement
- CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia biològica, nomenclatura, convenis i unitats.
- CE18 : Analitzar l'estructura i funció dels virus, cèl·lules, teixits, òrgans i sistemes animals i vegetals.
- CE19 : Estudiar l'anatomia i morfologia animal i vegetal.
- CE2 : Relacionar els principis físics i químics de la biologia.
- CE20 : Comprendre les bases de la immunitat en els éssers vius.
- CE21 : Aïllar, cultivar i modificar microorganismes, cèl·lules i teixits d'organismes pluricel·lulars.
- CE3 : Conèixer i aplicar els mètodes matemàtics i estadístics per a validar models a partir de dades experimentals aplicades a la biologia.
- CE9 : Identificar organismes i interpretar la diversitat d'espècies en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE29 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la biologia.
- CE30 : Interpretar, avaluar, processar i sintetitzar dades i informació biològica.
- CE31 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesura i experimentació.
- CE32 : Manipular amb seguretat material biològic, reactius, instruments i dispositius d'aplicació en biologia.
- CE33 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics.
- CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesuraments en el laboratori i camp.
- CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics i tècnics tant de manera escrita com oral davant d'una audiència.
- CE37 : Saber cercar, analitzar, comprendre i redactar textos científics i tècnics.
- CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la biologia.
- CE39 : Reconèixer i valorar els processos biològics en la vida diària.
- CE40 : Relacionar la biologia amb altres disciplines.
- CE41 : Adquirir la capacitat necessària per a dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes i estudis de processos de caràcter biològic.
- CE45 : Realitzar bioassajos i diagnòstics biològics.
- CE46 : Dissenyar models biològics.
Competències genèriques de la UA
- CGUA2 : Expressar-se correctament en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana de manera oral i escrita.
- CGUA3 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
- CGUA4 : Adquirir o posseir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Adquirir els fonaments de la terminologia biològica, els convenis i els procediments de cultius cel·lulars i l'enginyeria tissular i relacionar-ne els continguts amb els principis físics i químics de la biologia.
- Conèixer i aplicar els mètodes matemàtics i estadístics per a validar models a partir de dades experimentals aplicades a la biologia.
- Analitzar l'estructura de cèl·lules, teixits i òrgans animals i vegetals susceptibles de ser obtinguts i manipulats per les tècniques d'enginyeria tissular.
- Utilitzar amb seguretat i destresa material biològic, organismes, reactius, instruments i dispositius implicats en la manipulació de cèl·lules i teixits animals i vegetals i en la generació de teixits artificials.
- Identificar, a través del microscopi òptic i electrònic i en imatges obtingudes amb aquests instruments, els diversos estadis del desenvolupament embrionari d'animals i vegetals, a més d'interpretar, avaluar, processar i sintetitzar les dades obtingudes en cultius cel·lulars i enginyeria tissular.
- Saber cercar, analitzar i comprendre informació científica per a redactar textos i informes científics i tècnics, a més de dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes, estudis i models relacionats amb les competències adquirides en cultiu cel·lular i enginyeria tissular, per a presentar-los i defensar-los en públi de manera verbal o escrita.
- Ser capaç de reconèixer i valorar els processos biològics de la vida quotidiana, a fi de prestar serveis relacionats amb les competències adquirides durant els estudis de cultiu cel·lular i enginyeria tissular.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
;