Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG10 : Desenvolupar actituds crítiques basades en el coneixement.
  • CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
  • CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Comprometre's amb l'ètica i els valors d'igualtat, i també en la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CG6 : Aprendre de manera autònoma.

 

Competències específiques:>>de coneixement

  • CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia biològica, nomenclatura, convenis i unitats.
  • CE10 : Comprendre les bases de la regulació de les funcions vitals dels organismes a través de factors interns i externs i identificar mecanismes d'adaptació al medi.
  • CE13 : Estudiar l'estructura i la funció de les biomolècules i comprendre la seua funció en els processos biològics.
  • CE14 : Conèixer els fonaments de la replicació, transcripció, traducció i modificació del material genètic.
  • CE15 : Identificar les principals vies metabòliques.
  • CE16 : Comprendre els mecanismes de la senyalització cel·lular.
  • CE18 : Analitzar l'estructura i funció dels virus, cèl·lules, teixits, òrgans i sistemes animals i vegetals.
  • CE19 : Estudiar l'anatomia i morfologia animal i vegetal.
  • CE20 : Comprendre les bases de la immunitat en els éssers vius.
  • CE21 : Aïllar, cultivar i modificar microorganismes, cèl·lules i teixits d'organismes pluricel·lulars.
  • CE22 : Analitzar i interpretar el desenvolupament, el creixement i els cicles biològics dels éssers vius.
  • CE4 : Reconèixer diferents nivells d'organització en el sistema viu.
  • CE5 : Comprendre el concepte de vida i conèixer el seu origen i història, juntament amb la de la Terra.
  • CE6 : Entendre els mecanismes de l'herència i els fonaments de la millora genètica.
  • CE7 : Comprendre els mecanismes i models evolutius.
  • CE8 : Comprendre i conèixer les bases genètiques de la biodiversitat.
  • CE9 : Identificar organismes i interpretar la diversitat d'espècies en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CE29 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la biologia.
  • CE30 : Interpretar, avaluar, processar i sintetitzar dades i informació biològica.
  • CE31 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesura i experimentació.
  • CE32 : Manipular amb seguretat material biològic, reactius, instruments i dispositius d'aplicació en biologia.
  • CE33 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics.
  • CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesuraments en el laboratori i camp.
  • CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics i tècnics tant de manera escrita com oral davant d'una audiència.
  • CE37 : Saber cercar, analitzar, comprendre i redactar textos científics i tècnics.
  • CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la biologia.
  • CE39 : Reconèixer i valorar els processos biològics en la vida diària.
  • CE40 : Relacionar la biologia amb altres disciplines.
  • CE41 : Adquirir la capacitat necessària per a dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes i estudis de processos de caràcter biològic.
  • CE45 : Realitzar bioassajos i diagnòstics biològics.
  • CE46 : Dissenyar models biològics.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA2 : Expressar-se correctament en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana de manera oral i escrita.
  • CGUA3 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • CGUA4 : Adquirir o posseir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els conceptes fonamentals de la biologia del desenvolupament: desenvolupament, evolució, reproducció, sexualitat, creixement, diferenciació, morfogènesi, maduració, neotènia, epigènesi i cicles vitals.
  • Conèixer les principals característiques de les etapes del desenvolupament embrionari molecular, cel·lular, tissular i d'òrgans, a més dels fonaments genètics.
  • Conèixer els principals mecanismes del desenvolupament embrionari i de la diferenciació cel·lular, especialment el metabolisme i els mecanismes de senyalització.
  • Conèixer les principals característiques anatomicofuncionals dels sistemes reproductors.
  • Manipular amb seguretat i destresa material biològic, organismes, reactius, instruments i dispositius per a estudiar el desenvolupament biològic dels animals.
  • Identificar a través del microscopi òptic i electrònic, i en imatges obtingudes amb aquests instruments, els diversos estadis del desenvolupament embrionari d'animals i interpretar, avaluar, processar i sintetitzar-ne les dades obtingudes.
  • Saber cercar, analitzar i comprendre informació científica per a realitzar i redactar textos i informes científics i tècnics relacionats amb les competències adquirides quant a biologia del fesenvolupament, a més de presentar-los i defensar-los en públic verbalment o per escrit.
  • Ser capaç de reconèixer i valorar els processos biològics de la vida quotidiana, amb la finalitat de prestar serveis biològics relacionats amb les competències adquirides quant a biologia del desenvolupament.
  • Ser capaç de dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes, estudis i models de la biologia del desenvolupament.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 26541
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: BIOTECNOLOGIA
    Àrea: BIOLOGIA CEL·LULAR
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix