Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2012-13
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG10 : Desenvolupar actituds crítiques basades en el coneixement.
- CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
- CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
- CG5 : Comprometre's amb l'ètica i els valors d'igualtat, i també en la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
- CG6 : Aprendre de manera autònoma.
Competències específiques:>>de coneixement
- CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia biològica, nomenclatura, convenis i unitats.
- CE10 : Comprendre les bases de la regulació de les funcions vitals dels organismes a través de factors interns i externs i identificar mecanismes d'adaptació al medi.
- CE13 : Estudiar l'estructura i la funció de les biomolècules i comprendre la seua funció en els processos biològics.
- CE14 : Conèixer els fonaments de la replicació, transcripció, traducció i modificació del material genètic.
- CE15 : Identificar les principals vies metabòliques.
- CE16 : Comprendre els mecanismes de la senyalització cel·lular.
- CE18 : Analitzar l'estructura i funció dels virus, cèl·lules, teixits, òrgans i sistemes animals i vegetals.
- CE19 : Estudiar l'anatomia i morfologia animal i vegetal.
- CE20 : Comprendre les bases de la immunitat en els éssers vius.
- CE21 : Aïllar, cultivar i modificar microorganismes, cèl·lules i teixits d'organismes pluricel·lulars.
- CE22 : Analitzar i interpretar el desenvolupament, el creixement i els cicles biològics dels éssers vius.
- CE4 : Reconèixer diferents nivells d'organització en el sistema viu.
- CE5 : Comprendre el concepte de vida i conèixer el seu origen i història, juntament amb la de la Terra.
- CE6 : Entendre els mecanismes de l'herència i els fonaments de la millora genètica.
- CE7 : Comprendre els mecanismes i models evolutius.
- CE8 : Comprendre i conèixer les bases genètiques de la biodiversitat.
- CE9 : Identificar organismes i interpretar la diversitat d'espècies en el medi, així com el seu origen, evolució i comportament.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE29 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la biologia.
- CE30 : Interpretar, avaluar, processar i sintetitzar dades i informació biològica.
- CE31 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesura i experimentació.
- CE32 : Manipular amb seguretat material biològic, reactius, instruments i dispositius d'aplicació en biologia.
- CE33 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics.
- CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesuraments en el laboratori i camp.
- CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics i tècnics tant de manera escrita com oral davant d'una audiència.
- CE37 : Saber cercar, analitzar, comprendre i redactar textos científics i tècnics.
- CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la biologia.
- CE39 : Reconèixer i valorar els processos biològics en la vida diària.
- CE40 : Relacionar la biologia amb altres disciplines.
- CE41 : Adquirir la capacitat necessària per a dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes i estudis de processos de caràcter biològic.
- CE45 : Realitzar bioassajos i diagnòstics biològics.
- CE46 : Dissenyar models biològics.
Competències genèriques de la UA
- CGUA2 : Expressar-se correctament en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana de manera oral i escrita.
- CGUA3 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
- CGUA4 : Adquirir o posseir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els conceptes fonamentals de la biologia del desenvolupament: desenvolupament, evolució, reproducció, sexualitat, creixement, diferenciació, morfogènesi, maduració, neotènia, epigènesi i cicles vitals.
- Conèixer les principals característiques de les etapes del desenvolupament embrionari molecular, cel·lular, tissular i d'òrgans, a més dels fonaments genètics.
- Conèixer els principals mecanismes del desenvolupament embrionari i de la diferenciació cel·lular, especialment el metabolisme i els mecanismes de senyalització.
- Conèixer les principals característiques anatomicofuncionals dels sistemes reproductors.
- Manipular amb seguretat i destresa material biològic, organismes, reactius, instruments i dispositius per a estudiar el desenvolupament biològic dels animals.
- Identificar a través del microscopi òptic i electrònic, i en imatges obtingudes amb aquests instruments, els diversos estadis del desenvolupament embrionari d'animals i interpretar, avaluar, processar i sintetitzar-ne les dades obtingudes.
- Saber cercar, analitzar i comprendre informació científica per a realitzar i redactar textos i informes científics i tècnics relacionats amb les competències adquirides quant a biologia del fesenvolupament, a més de presentar-los i defensar-los en públic verbalment o per escrit.
- Ser capaç de reconèixer i valorar els processos biològics de la vida quotidiana, amb la finalitat de prestar serveis biològics relacionats amb les competències adquirides quant a biologia del desenvolupament.
- Ser capaç de dirigir, assessorar, dissenyar i executar projectes, estudis i models de la biologia del desenvolupament.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
Sense dades
;